E-mail marketing

95% van de consumenten die online actief zijn heeft een e-mail account. Dat alleen is al genoeg reden om e-mail als serieuze marketingtool te overwegen. E-mail marketing is een relatief goedkope marketingtool om grote aantallen bezoekers naar je website te krijgen. Dat geldt zowel voor nieuwe klanten, maar vooral ook voor bestaande klanten. E-mail marketing heeft bovendien een enorm goede ROI en is makkelijk te automatiseren door middel van Marketing Automation. Wil jij alvast meer informatie over marketing automation?

E-mailmarketing heeft een hoge ROI

Het opzetten van e-mail campagnes richting je leads en klanten is vrij eenvoudig, effectief en relatief goedkoop. Al bijna tien jaar genereert e-mail marketing de hoogste ROI van alle marketingtools. Je komt tenslotte bij de klant in zijn privé inbox waardoor je attentiewaarde heel hoog is. Dit maakt dat je bereik veel hoger is dan een gemiddelde tv of radio commercial of advertentie in de krant.  E-mailmarketing wordt daarom vaak terecht bestempeld als het meest krachtige promotiekanaal dat de moderne marketeer tot zijn beschikking heeft. Daarnaast leent e-mail marketing zich uitstekend voor marketing automation, waardoor je nog efficiënter, gerichter en slimmer kunt communiceren met je doelgroep.  

E-mail marketing valt of staat met segmentatie

Het grote voordeel van e-mail marketing is dat je je specifiek kunt richten op een doelgroep klanten of leads die voldoen aan een gemeenschappelijke interesse, klikgedrag of koopgedrag. Op die manier verstuur je enkel hoog gepersonaliseerde en relevante boodschappen. Geen one-size-fits-all methode meer, maar de juiste boodschap aan de juiste doelgroep. Bovendien zijn de resultaten van e-mail marketing heel goed meetbaar. Je kunt tot op individueel niveau zien wie je mail heeft geopend en waar deze persoon op geklikt heeft. Met behulp van de statistieken in je e-mailmarketing tool en Google Analytics of een koppeling met je CRM (zoals HubSpot) kun je bovendien optimaliseren per doelgroep zodat je volgende mailing nog beter aansluit bij hun wensen.

E-mail marketing software systemen

Er zijn diverse software pakketten op de markt verkrijgbaar met betrekking tot e-mail marketing. Welk pakket je kiest is afhankelijk van de grootte van je mailbestand, je wensen en je eisen. Vet Digital is gespecialiseerd in de e-mailmarketing automation software van HubSpot en heeft veel ervaring met het gebruik van Mailchimp. Met welk e-mail marketing pakket je ook werkt, Vet Digital kan in alle gevallen met je meedenken over je e-mail marketingstrategie en aanpak. 

HubSpot Diamond partner

Plan direct in mijn agenda

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar