Over ons pagina: juist voor B2B van belang!

over ons pagina b2b.jpegAls je op internet rondkijkt, zie je een verschil tussen B2B en B2C websites. Veel van de laatstgenoemde zien er piekfijn uit en compleet ingericht op de klant. Inmiddels begrijpen veel B2B bedrijven dat ook zij hun website er anders uit mogen laten zien dan een statische brochure. Sterker nog, ik denk dat B2B websites juist extra aandacht verdienen. Klanten denken namelijk langer na over hun aankoop en doen hieraan vooraf veel meer onderzoek. Dat betekent dat ze vaak meer tijd op je website doorbrengen. Een goede 'over ons' pagina kan jouw ideale klant helpen overtuigen. Hoe en waarom? Dat lees je in deze blog. 

De over ons pagina als stap in het B2B aankoopproces

De over ons pagina is voor veel websites een ondergeschoven kindje. Het draait tenslotte om je homepage en producten en diensten. En - als je al bezig bent met de moderne marketing strategie - je blogs. Toch kun je jouw over ons pagina zeker zien als onderdeel van het B2B aankoop proces. Je ideale klant is ook gewoon mens en onderzoekt graag of jouw bedrijf bij hem past. Juist bij B2B aankopen switchen klanten niet snel tussen merken. Wanneer een klant dus eenmaal voor jou kiest, is de kans groot dat ‘ie bij je blijft. Mits je kwaliteit blijft bieden natuurlijk. Deze punten zijn van belang wanneer je jouw over ons pagina ziet als deel van het B2B aankoopproces:

  • Vertel wat je doet.
  • Laat beelden spreken: voeg foto’s, filmpjes of misschien zelfs GIFjes
  • Vermijd corporate speech. Onthoud: je hebt het tegen jouw ideale klant, niet tegen een bedrijf.
  • Stel je team voor.
  • Houd de informatie relevant.
  • En, heel belangrijk, zorg voor een goede call-to-action. Denk aan een contact knop of een knop om een demo aan te vragen.

Let op je storytelling

Ben je niet zo een schrijver? Dan heb je wellicht geluk bij het schrijven van je over ons pagina. De pagina moet vooral de lezer aanspreken. Geen droge informatie dus, maar een tof verhaal met een leuke anekdote. Wat doe je en waarom doe je wat je doet? Voordat je begint met schrijven, is het handig om tegen iemand die niet werkzaam is voor hetzelfde bedrijf eens te vertellen wie jullie zijn. Neem dit gesprek op, luister het terug en vat het vervolgens samen in een kort en bondig verhaal. Vaak raak je de essentie al wanneer je aan een ‘leek’ uitlegt wat je doet.

What else?

Een geslaagde B2B over ons pagina hangt niet alleen af van goede storytelling en het gebruik van afbeeldingen. Er zijn nog wat andere dingen waarop je kunt letten. 

Ook de rest van je website goed voor elkaar

Je 'over ons' pagina is bij uitstek de pagina waar jij je persoonlijkheid laat zien. Toch draagt je hele website bij aan je moderne marketing strategie en een sterke merkpersoonlijkheid. Wat denk je van 404-pagina’s of je bedankpagina? In principe telt iedere webpagina als een onderdeel van jouw bedrijf en dus ook van je product of dienst. Er is dus genoeg werk aan de winkel!

Wat maakt voor jou een goede 'over ons' pagina? Of welke pagina's vallen je juist tegen? Deel je mening in de reactie onder dit blog. 

Wil je meer weten over Inbound Marketing? Download de whitepaper!