Tom: Geïnteresseerd in het totaalpakket

Bij Vet Digital zijn we op internetmarketinggebied van alle markten thuis. Design, ontwikkeling, online marketing en branding; overal weten we wel raad mee. Doordat we als Bureau zo allround zijn kunnen we studenten van verschillende disciplines en opleidingen een mooie stageplek bieden. Dat is dan ook de reden dat we bij Vet Digital eigenlijk gedurende het hele jaar wel worden vergezeld door één of meerdere stagiaires. In de rubriek ‘stagiair aan het woord’ willen we hen de kans geven om het een en ander te vertellen over hun werkzaamheden en ervaringen tijdens hun stage bij Vet Digital.

In dit blog geven we het woord aan onze ‘online marketing’ afstudeerstagiair Tom Meijer. Tom is student aan de opleiding Commerciële Economie in Nijmegen. Tom vertelt je in dit verhaal alles over zijn belevenissen bij Vet Digital.

Plezier betaalt zich uit

Eindelijk is het dan zover. Nee, ik doel niet op het feit dat ik blij ben dat ik aan het einde van mijn afstudeerperiode ben gekomen. Ik doel op het feit dat ik nu aan de buitenwereld mag laten zien met hoeveel plezier ik bij Vet Digital stage gelopen heb. Daarnaast kan ik jullie vertellen dat ik er ook daadwerkelijk ga werken! Wat mij het meest gefascineerd heeft? Bij Vet Digital is er pas echt sprake van het gezegde: één team, één taak.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik normaal gesproken moe word als bedrijven deze term gebruiken, echter vond ik het in dit geval zó passend dat ik hem wel moest gebruiken. Bij alle projecten worden er collega's van verschillende afdelingen ingeschakeld. Gezamenlijk komen we dan tot een succesvol eindresultaat dat ondersteund wordt door alle disciplines: online marketing, design en techniek.

Méér dan alleen online marketing

Het team bestaat zowel uit de vaste werknemers als uit de stagiaires. Je wordt als stagiair namelijk echt bij het team betrokken. Je bent als afstudeerder niet alleen met je bedrijfscoach bezig, in tegendeel. Zo kreeg ik bij Vet Digital bijscholing over Google Ads (voorheen AdWords) van Rowena. Ellen ging in op details behorend tot Google Analytics. Aan Indra kon ik vragen stellen over de techniek achter de website, terwijl Michiel mij kennis leerde maken met design programma’s zoals Photoshop en Illustrator.

Ik kwam voor online marketing. Op dit vlak heb ik mij dagelijks enorm kunnen ontwikkelen. Daarnaast was ik ook nieuwsgierig naar hoe er gedesigned wordt en wat de techniek inhoudt. Het totaalpakket is méér dan alleen online marketing. Natuurlijk kent iedereen zijn eigen specialisme, maar met het oog op de toekomst wilde ik me graag verdiepen in het totaalpakket omtrent de website.  

Mijn afstudeerproject

Tijdens mijn afstudeerstage heb ik een online marketingplan geschreven voor ViaSana, een klant van Vet Digital. Twee dagen zat ik daar op kantoor, terwijl ik drie dagen bij Vet Digital aanwezig was. Een erg toffe constructie die zorgt voor diversiteit in de werkzaamheden. Voor mijn scriptie kon ik marketing gerelateerde vragen stellen aan Vet Digital. Daartegenover staat dat ik bij ViaSana vragen kon stellen over specifieke informatie rondom bepaalde operaties.

Deze ervaring heeft mij ook inzicht geboden in hoe de zorgwereld in elkaar steekt. Erg interessant! Ik hoop natuurlijk dat ik in de komende jaren geen nare blessures oploop met voetbal. Mocht dit wel het geval zijn, dan heeft ViaSana er for sure een klant bij. Ik heb ViaSana van dichtbij mogen ervaren en kan jullie oprecht zeggen dat zij qua kwaliteit en service ver voor lopen op andere zorginstellingen in de omgeving. ViaSana, see you in the future!