Hoe maak je van een beurs een feestje?

In 2014 is Bureau Vet door de organisatoren van diverse beurzen benaderd om hieraan deel te nemen. Voor Bureau Vet speelde daarbij met name de locatie een belangrijke rol: Ga je voor een locatie waarin je al bekend bent, zoals Land van Cuijk, of ga je juist voor een locatie waarin je je naamsbekendheid kunt vergroten, zoals Venray? Uiteindelijk hebben we besloten om te kiezen voor de tweede optie. Na afloop van de beurs kunnen we stellen dat onze naamsbekendheid zeker vergroot is door het evenement. We hebben zelfs verschillende conversies uit de beurs weten te halen. En dat is in onze ogen een mooie prestatie, zeker als je dat vergelijkt met de verwachtingen die we vooraf hadden.

Een feestje voor iedereen

Bureau Vet had voor de beurs in Venray nooit eerder op een beurs gestaan. Dat roept vragen op. Want hoe profileer je jezelf als bedrijf nou op een beurs? Hoe laten we mensen kennismaken met Bureau Vet? En kun je een beurs ook uitdagend voor jezelf maken? Van dat laatste zijn we inmiddels wel overtuigd geraakt. JA DAT KAN! Maak er gewoon een feestje van. Ieder mens wordt immers enthousiast van een feestje. En als je zelf enthousiast raakt, dan worden je bezoekers dat vanzelf ook. Dat verlaagt voor je bezoekers enerzijds de drempel om op je stand af te stappen en nodigt anderzijds ook nog eens enorm uit. Daardoor kun je als bedrijf op een leuke en fijne manier het gesprek met de bezoekers van je stand aangaan.

 

De ingrediënten voor online succes

Bureau Vet viert graag het online succes met haar klanten. Dat doen we door de perfecte mix tussen Design, Ontwikkeling, Online Marketing en Online Branding te creëren. Dit traject starten we vaak met een goed gesprek, zodat we de missie en visie van een organisatie helder voor ogen krijgen. In het vervolgtraject bouwen we de samenwerking verder uit en gaan we samen op weg naar online succes. Ons doel voor de beurs was dan ook om onze bezoekers de mix van ingrediënten te laten proeven die nodig zijn om online succes te kunnen vieren. Dat hebben we letterlijk tot uiting laten komen in het concept ‘cocktailbar’. Bij ‘BAR VET’ kan iedere beursbezoeker een lekkere cocktail komen drinken. Op die manier lopen mensen makkelijk binnen en blijven ze gezellig in de bar hangen om een goed gesprek aan te gaan.

Vette cocktails!

Voor het realiseren van de cocktailbar-stand heeft Bureau Vet samengewerkt met meerdere bedrijven. ‘Maatwerkplaats’ uit Heijen is gevraagd om de stand te bouwen, ‘Double M’ heeft de verlichting verzorgd en de echte ‘VET cocktail’ is uitgedacht door ‘De MAIN’ in Nijmegen. Zij hebben een vet gewassen wodka bedacht die is gemixt met aardbeiensiroop. Op die manier hebben ze de naam Vet tot uiting laten komen in combinatie met de rode kleur van onze huisstijl. Kortom, de perfecte cocktail voor ons internetmarketingbureau! Wil jij als bedrijf ook ‘out of the box’ denken en jezelf op een unieke manier presenteren op een beurs? Start dan met het in kaart brengen van jouw bedrijfsvisie, je doelstellingen en je unique selling points. Denk erover na hoe je dit alles op een uitdagende manier tot uiting kunt laten komen in een mooi beursconcept. En vergeet daarbij vooral niet dat je bezoekers vanzelf naar je toekomen als je er een mooi feestje van weet te maken!

Geslaagd evenement

Wij van Bureau Vet kijken in elk geval met grote tevredenheid terug op onze beursdeelnames. Onze naamsbekendheid in de regio is er flink door versterkt en daarnaast hebben we onze bekendheid kunnen uitbouwen naar een groter gebied. Bovendien hebben er diverse follow-up gesprekken plaatsgevonden op ons kantoor in Boxmeer; leuke en leerzame gesprekken waaruit leuke opdrachten zijn voortgevloeid. Voor ons als bureau was de beursdeelname dus meer dan geslaagd, zowel in 2014 als in 2015! Want ook in 2015 hebben we er zowel in Cuijk als in Venray weer een groot succes van weten te maken. In Venray hebben we zelfs nog een vette afterparty gehouden met een echte DJ. Al met al kunnen we dus concluderen dat onze beurzen ook dit jaar weer één groot feest waren!