Slimme website optimalisatie
Het ontwikkelen van een nieuwe website is een tijdrovende en ingewikkelde klus. Er gaan vaak maanden voorbereiding overheen voordat de website live staat. Dat is niet ideaal, want de plannen die in de voorbereiding bedacht zijn, kunnen op het moment van live gaan alweer verouderd zijn. Hoe voorkom je dat al het harde werk voor niets is geweest? En hoe weet je of alle bedachte plannen de website ook écht beter maken? Het antwoord: website-optimalisatie. Met website optimalisatie blijf je ook ná lancering je website optimaliseren zodat deze altijd up-to-date is en op de lange termijn succesvol blijft.
Benieuwd hoe jouw website ervoor staat?

Continue leren en verbeteren
Vaak wordt gedacht dat als een website live staat, hij klaar is. Maar dat is niet zo. Een website is eigenlijk nooit helemaal af. Sterker nog, het begint eigenlijk pas na livegang. In het digitale landschap volgen ontwikkelingen elkaar snel op en zul je merken dat je website juist snel verouderd. Als bedrijf is het belangrijk om interessant en relevant te blijven en om content zo gepersonaliseerd mogelijk aan te bieden. Elke dag opnieuw. Alleen zo creëer je de optimale klantbeleving.
Je klanten elke dag optimaal bedienen vraagt om een slimmere aanpak. Een continue aanpak. Website optimalisatie, ofwel Growth Driven Design in HubSpot termen, is een manier van webdesign waar verbeteringen elkaar snel en non stop opvolgen. In plaats van alles op één moment doen, zorgt deze strategische aanpak ervoor dat je het in behapbare stukken opdeelt en zo continue optimaliseert op basis van data. Dat betekent: minder tijdsdruk en een succesvolle website op de lange termijn.
5 voordelen van website optimalisatie
- Het draagt bij aan groei van je business
- Continue groei aan leads
- Minder grote tijdsdruk en investering
- Betere online vindbaarheid
- Succesvolle website, óók op de lange termijn

Samen aan de slag
-
Fase 1 | Doelen bepalen en vooronderzoek
We beginnen een traject door samen doelen te bepalen. Wat willen we gezamenlijk bereiken? Op basis daarvan bepalen we de meetbare doelen en KPI's. Ook brengen we jouw ideale klanten met buyer persona's in kaart. Daarnaast doen we vooronderzoek naar je website. Door in jouw website te duiken bepalen we de beginsituatie en hoe deze zich verhoudt tot de doelen die we hebben bepaald.
-
Fase 2 | Strategie bepalen
Met het vooronderzoek hebben we de beginsituatie gedefinieerd en zijn er waarschijnlijk wat aandachtspunten uit gekomen waar we op gaan letten. Op basis daarvan bepalen we de strategie. Hoe zorgen we ervoor dat we de doelen gaan halen? Door het stellen van doelen, het doen van vooronderzoek en het bepalen van de strategie weten we waar we op gaan letten in de volgende fase: dataverzameling.
-
Fase 3 | Data verzamelen en continue verbeteren
Vervolgens gaan we over tot actie: data verzamelen, testen en optimaliseren! Met de verzamelde data krijgen we inzicht in welke aanpassingen daadwerkelijk verbeteringen zijn. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan optimalisaties op basis van snelheid, informatie & content, gebruiksvriendelijkheid of design. Dit proces blijft zich continue herhalen, zodat je gericht en non-stop blijft werken aan het succes van jouw website.
Wij helpen bedrijven groeien
Als Growth Agency denken wij met bedrijven mee van strategie tot aan uitvoering. Samen gaan we jouw bedrijfsdoelstellingen behalen!
Met ons team van specialisten gaan we op zoek naar een strategie die past bij jouw bedrijf en zorgen we dat potentiële klanten jou vinden in plaats van jij hen.

Wil jij ook een succesvollere website?
Met ons team van specialisten hebben we de ideale mix om de meest succesvolle websites te blijven ontwikkelen.
Plan direct in mijn agenda
Tijdens een vrijblijvende call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.
Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!
