HubSpot CMS: voordelen, templates en prijzen

Is de CMS Hub van HubSpot nog helemaal nieuw voor je? Of ben je van plan om deze Hub toe te voegen aan je andere Hubs in HubSpot? In beide gevallen ben je op de juiste pagina beland. Op deze pagina ontdek je namelijk wat de zes grootste voordelen van deze gebruiksvriendelijke en uitgebreide Hub zijn en ontdek je hoe het Content Management Systeem er in het echt uitziet. 

In real-life zien hoe CMS Hub eruit ziet? Plan direct een demo en ontdek het! 

HubSpot CMS Hub

Waarom kiezen voor de CMS Hub?

Met de CMS Hub is het heel eenvoudig om blogs, landingspagina’s, website pagina's en e-mails te maken. Vervolgens zijn de resultaten ook gemakkelijk en snel te zien in de HubSpot dashboards. Daarnaast zijn de slimme functies van HubSpot ook direct beschikbaar op je pagina’s, denk bijvoorbeeld aan formulieren of Smart CTA’s.

Wil je je content personaliseren op basis van gegevens van de bezoeker? Dit is ook mogelijk binnen het systeem van HubSpot! Doordat de gegevens worden opgeslagen in het HubSpot CRM kun je content personaliseren. Bijvoorbeeld op basis van locatie of het apparaat van de bezoeker.

Benieuwd naar hoe het CMS en CRM van HubSpot elkaar versterken? Ontdek het via onderstaande knop.

CMS HubSpot
  • Eenvoudig te bewerken pagina's

    Maak en bewerk pagina’s eenvoudig met het drag-and-drop systeem - en dus zónder code!

  • Betere organische vindbaarheid door SEO aanbevelingen

    Krijg direct inzichten in wat er qua SEO beter kan op jouw pagina.

  • Een gepersonaliseerde website

    Creëer gepersonaliseerde content op basis van de gegevens in het CRM.

  • Een snelle en veilige website

    Zowel de hosting, CDN als de beveiliging van jouw website worden intern bij HubSpot geregeld.

  • Continue verbeteringen met A/B-testen

    In de CMS Hub is het direct mogelijk om A/B-testen uit te voeren.

  • CTA's en formulieren

    Voeg direct CTA's toe en laat bezoekers formulieren invullen op landingspagina's.

Wil je nog een demo ontvangen van CMS Hub? Dat kan!Vraag een demo aan

Voordeel 1. Eenvoudig pagina's bewerken, zonder te coderen

Coderen is niet voor iedereen weggelegd. Gelukkig heb je in het CMS van Hubspot eenvoudige Drag-and-Drop functies. Zoals je in de afbeelding hier rechts ziet, is het eenvoudig om bijvoorbeeld afbeeldingen, buttons en tekst toe te voegen. Sleep bijvoorbeeld de afbeelding naar het blok op de pagina waar je deze wilt plaatsen. 

CMS Hub - drag-and-drop-2

Voordeel 2. Het HubSpot CMS geeft je SEO-aanbevelingen

Met deze SEO-aanbevelingen in het CMS van HubSpot verbeter je de vindbaarheid van je website in zoekmachines zoals Bing en Google. In de afbeelding aan de linkerkant zie je wat voor type aanbevelingen je binnen het CMS van Hubspot kunt verwachten. 

Voordeel HubSpot CMS Hub - SEO aanbevelingen-4

Voordeel 3. Een gepersonaliseerde website (door dynamische content)

Een ander groot voordeel binnen het Content Management Systeem van HubSpot is de zogenaamde 'Smart content'. Met Smart content personaliseer je je websitepagina's voor individuele bezoekers. Smart content geeft je onder andere de volgende mogelijkheden: 

  • Je kunt je bezoekers met hun naam aanspreken.
  • Je kunt formulieren automatisch laten invullen met de gegevens die al bekend zijn van de bezoekers.
  • Je kunt de content op de pagina afstemmen op de interesse van de individuele bezoeker.  
CMS Hub Smart Content

Voordeel 4. Een Snelle en veilige website

Je hoeft je geen zorgen te maken om de veiligheid en hosting van je website. Dit wordt allemaal intern via HubSpot geregeld. Ook de zogenaamde CDN, oftewel Content Delivery Network, wordt via HubSpot geregeld. Zonder een goede CDN is het lastig om je website-snelheid op orde te krijgen. Gelukkig hoef je je met de CMS Hub van HubSpot geen zorgen meer te maken over deze (toch wel) technische zaken. 

Wil je je website optimaal laten functioneren? En op die manier meer bezoekers en conversies realiseren? Laat je website dan door ons optimaliseren! Klik op de button en ontdek wat we voor je kunnen betekenen. 

CMS Hub Snelle en veilige website

Voordeel 5. Continue verbetering door A/B-testen

Met de handige A/B-testen in HubSpot onderbouw je je keuzes met data. Nu is het vaak zo dat je keuzes maakt op gevoel. Want weet je eigenlijk wel zeker dat het plaatsen van knop X beter werkt dan knop Y? 

Met een A/B-test in HubSpot kun je bijvoorbeeld twee verschillende pagina's aan je bezoekers tonen. Verander altijd maar één element op je pagina's en test welke het beste presteert. Zo kun je steeds blijven testen en ontwikkel je de beste websitepagina's, ondersteunt door data en niet op onderbuikgevoel!

CMS Hub A-B testen

Voordeel 6. Eenvoudig gebruik van CTA's en formulieren

CTA's en formulieren zijn essentieel bij het verkrijgen van de gegevens van je bezoekers. Zonder het e-mailadres van je websitebezoekers kun je ze niet verder warm maken voor het doen van een aankoop. In HubSpot is het erg eenvoudig om CTA's en formulieren te plaatsen. Ook kun je deze CTA's A/B-testen en kun je formulieren 'smart' maken. Met deze handige functies zorg je ervoor dat je de kans vergroot om je bezoekers naar tevreden klanten te converteren. 

HubSpot CMS themes en templates

Kies je voor het HubSpot CMS? Dan krijg je gratis toegang tot allerlei themes en templates.  Met websitethema's en templates kun je je website op een eenvoudige manier vormgeven. 

Let op: de keuze die je maakt qua theme bepaalt in grote mate tot welke (en hoeveel) templates je toegang hebt. 

Zo zijn er themes met slechts 7 verschillende templates, maar heb je ook themes met 15+ templates. 

In de rechterafbeelding zie je een voorbeeld van de verschillende templates die er onder een specifiek thema vallen. 

Zo heb je de keuze uit templates voor je homepage, contactpagina en landingspagina's. Op die manier bouw je je website pagina voor pagina op. 

Wil je je website laten optimaliseren door een professional en op die manier een mooie en converterende website bouwen? Ontdek meer informatie hierover via onderstaande knop.

HubSpot CMS templates - templates selecteren

HubSpot CMS vs Wordpress

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen het CMS van HubSpot (CMS Hub) en het CMS van Wordpress? Ontdek het in ons uitgebreide artikel.

 

HubSpot CMS vs Wordpress

HubSpot CMS: prijzen en opties

Wil je HubSpot CMS aanschaffen? Zo ja, dan heb je de keuze uit de volgende vier opties. Houd er rekening mee dat de eerste twee opties echt voor de starter zijn. Wil je een serieuze website bouwen voor je bedrijf? Dan zullen de twee overige opties beter bij je passen. 

1. Free tools: je kunt geheel gratis starten met de bouw van je website. Logischerwijs zijn de opties in de gratis CMS-versie vrij beperkt. Zo kun je geen CTA's aanmaken en wordt er een HubSpot logo op je website getoond. 

2. CMS Hub Starter: voor 23 euro per maand is het starter-pakket een goede optie, maar wederom ook vrij beperkt. Zo is SEO-optimalisatie vrij basic en kun je slechts 50 pagina's in totaal aanmaken. Van plan om een flinke blogsectie op te zetten? Dan zullen 50 pagina's te weinig voor je zijn. 

Inbound 2022 - HubSpot lampen-1

3. CMS Hub Professional: Dit pakket kost je 360 euro per maand. Deze optie geeft je een hoop extra opties. Zo kun je maar liefst 10.000 pagina's aanmaken. Ook krijg je uitgebreide toegang tot allerlei HubSpot dashboards.

4. CMS Enterprise: wil je volledig profiteren van de kracht van HubSpot? Dan is de Enterprise-optie jouw perfecte keuze. Dit pakket kost je zo'n 1180 euro per maand. 

Wil je ontdekken welk pakket het beste bij jouw organisatie aansluit? En wil je extra ondersteuning bij de implementatie van het HubSpot CMS? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met ons via onderstaande knop. 

Plan een call 

Hoe kunnen wij jou helpen?

Vet Digital is HubSpot Diamond Partner. Wij kunnen je helpen met:

HubSpot het alles-in-één platform

HubSpot is het alles-in-één platform. De verschillende Hubs vormen samen een krachtig middel om prospects en klanten te werven én te binden. Voor de beste ervaring vul je de CMS Hub dan ook aan met de Marketing-, Sales-, Service- en Operations Hub.

Alles over CRM

Wij helpen bedrijven groeien

Als Growth Agency denken wij met bedrijven mee van strategie tot aan uitvoering. Samen gaan we jouw bedrijfsdoelstellingen behalen!

Met ons team van specialisten gaan we op zoek naar een strategie die past bij jouw bedrijf en zorgen we dat potentiële klanten jou vinden in plaats van jij hen.

Plan direct een afspraak in

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Erik helpt je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in de agenda en Erik neemt telefonisch contact met je op. Tot snel!

Stijn Werther
Sales Executive