Alles wat je moet weten over HubSpot
HubSpot is een marketing & sales platform dat bedrijven helpt met groeien. De mogelijkheden met het platform zijn oneindig. HubSpot biedt software om je te ondersteunen met marketing, sales, customer service en CRM. Het is zelfs mogelijk om je website te bouwen in HubSpot. Lees hieronder alles over HubSpot en kom erachter of HubSpot geschikt is voor jouw bedrijf.

Wat is HubSpot
HubSpot is de marktleider van inbound marketing & sales software. Het draait voor HubSpot niet om marketinguitingen of sales praatjes, het draait om de klant. Wat wil de klant aan informatie, wat wil de klant van je horen, hoe kun je de klant het beste helpen?
Om deze filosofie heeft HubSpot haar platform ontwikkelt waarin in alle elementen zijn verwerkt voor een optimale klantbeleving; van marketing tot sales en customer service met een uitgebreid CRM en tegenwoordig zelfs een CMS. Je kunt alle software los gebruiken naar gelang waar je het nodig voor hebt maar ook gebruik maken van een compleet Hubspot pakket. Hierdoor kun je alle afdelingen binnen je bedrijf samen laten werken en elkaar laten versterken.

De verschillende Hubs van HubSpot
-
HubSpot CRM Suite
HubSpot is hét all-in-one CRM systeem om je Marketing-, Sales- en Customer Support-processen in te borgen. Alle functionaliteiten voor leadgeneratie, het sluiten van deals en goede klantenservice in één platform. Ontdek de kracht van HubSpot CRM.
Lees meer -
HubSpot Marketing Hub
SEO-optimalisatie, e-mailmarketing, marketing automation en content marketing komen allemaal samen in de Marketing Hub. Je hebt alles bij de hand voor lead generation en het uitvoeren van succesvolle campagnes.
Lees meer -
HubSpot Sales Hub
Met de HubSpot Sales Hub breng je alle tools voor en data over je salesproces onder in één gebruiksvriendelijk platform. Op dit platform heeft jouw complete salesteam betere inzichten, kan werk worden geautomatiseerd en worden deals uiteindelijk sneller gesloten.Lees meer -
HubSpot Service Hub
De HubSpot Service Hub helpt je om eenvoudig je klantenservice in goede banen te leiden. De Service Hub zorgt ervoor dat jouw team efficiënter samenwerkt, klantvragen professioneel kan afhandelen waardoor de productiviteit en de klantervaring worden verbeterd.Lees meer -
HubSpot CMS Hub
In de CMS Hub van HubSpot beheer jij, zonder diepgaande technische kennis, je website content in één systeem. Combineer de CMS Hub met het HubSpot CRM om zo de hele klantervaring te personaliseren en te verbeteren!Lees meer -
HubSpot Operations Hub
Dankzij Operations Hub wordt jouw tech-stack volledig geïntegreerd met elkaar, word je data gesynchroniseerd en processen geautomatiseerd. De Operations Hub ondersteund meer dan duizend applicaties.
Lees meer
Leadgeneratie volgens de Inbound methode
Bij een outbound leadgeneratie methode probeer je vooral je potentiële klant te overtuigen van je product of dienst. Dit door bijvoorbeeld de inzet van advertenties, reclameborden, koud bellen, etc.
Bij de inbound methode draait juist alles om de juiste content aan de juiste doelgroep op het juiste moment te verschaffen. Het gaat er vooral om dat je relevante content levert die concrete vragen van je target doelgroep beantwoorden waardoor ze jou juist vinden in plaats van andersom. Deze aantrekking creëer je bijvoorbeeld door kwalitatief hoogwaardige blogs en whitepapers te schrijven.

Soorten B2B leadgeneratie
Er zijn verschillende on- en offline soorten leadgeneratie. Bij Vet Digital zijn we uitsluitend gespecialiseerd in inbound (online) leadgeneratie. Hiervoor gebruiken we dé marketing software tool voor inbound marketing; HubSpot! Hieronder geven we je een aantal voorbeelden van online B2B leadgeneratie.
-
E-mailmarketing
95% van de consumenten die online actief zijn heeft een e-mail account. Dat alleen is al genoeg reden om e-mail als serieuze marketingtool te overwegen. E-mail marketing is een relatief goedkope marketingtool om grote aantallen bezoekers naar je website te krijgen. Dat geldt zowel voor nieuwe klanten, maar vooral ook voor bestaande klanten. E-mail marketing heeft bovendien een enorm goede ROI en is makkelijk te automatiseren door middel van Marketing Automation.
-
Social media adverteren
Social media kan tegenwoordig niet meer ontbreken in je Inbound Marketing Strategie. Social media, de benaming zegt het al, voegen namelijk een sociale dimensie toe aan je marketing strategie. Daarbij kan je gebruik maken van social media advertising zodat je jouw content onder de aandacht brengt van een groot publiek, je naamsbekendheid vergroot en bovendien nieuwe fans bereikt.
-
Content marketing strategie
Inbound Marketing is een marketingstrategie waarbij je door de creatie van kwalitatief goede content (potentiële) klanten als een magneet naar je website trekt op het moment dat ze je nodig hebben. Het is een samenspel tussen je website, content, social media, SEO en e-mailmarketing. De tegenhanger van Inbound Marketing zijn outbound methodes als adverteren, telemarketing en tv reclame.
-
SEO
Hoe kan jij ervoor zorgen dat jouw website zo hoog mogelijk in de resultaten van zoekmachines komt? Door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO)! Echter, SEO is geen simpel trucje. Het is een continu optimalisatieproces, waarbij ontzettend veel factoren van belang zijn.
-
SEA
Met zoekmachine adverteren (SEA) kun je op een effectieve en kostenefficiënte manier je doelgroep bereiken om zo je bedrijf online te laten groeien. SEA is een interessante marketingtool waarmee je tegen een aantrekkelijke investering de vindbaarheid in zoekmachines vergroot om meer naamsbekendheid, bezoek en conversies te genereren.
-
Marketing automation
Marketing automation is simpelweg gezegd het inzetten van een geautomatiseerd systeem om potentiële klanten door de customer journey heen te leiden en zo aan je te binden. Met marketing automation kun je klanten benaderen door middel van geautomatiseerde berichten via e-mail, internet en social media.
Wat B2B leadgeneratie je oplevert
- Relevanter verkeer op je website
- Meer kwalitatieve leads via je online kanalen
- Een heldere boodschap van je producten of diensten
- Efficiëntere uitvoering van je marketing & sales werkzaamheden
- Beter inzicht in het aantal leads dat je binnen krijgt
- Meer inzicht om je leads op het juiste moment met de juiste content te benaderen
Meer & betere leads met een contentstrategie
Door goed te onderzoeken wat de behoeftes en vragen zijn van je potentiële klanten in de verschillende fases van zijn buyers journey, kun je goed inspelen op de wensen van de leads. Relevant om te weten is dat bij dit aankoopproces leads 60% van hun zoektocht naar de juiste oplossing zelf al online hebben uitgevoerd voordat ze überhaupt met marketing- of sales in contact komen. Des te meer reden om online alle handvatten te bieden aan je potentiële klant waardoor hij sneller bij jou uitkomt en niet bij je concurrent. Met een uitgekiende content strategie kun je dus meer leads binnen halen. Een bijkomend voordeel is dat je met deze inbound methode leads van betere kwaliteit binnenkrijgt. Hierdoor is je salesafdeling minder tijd kwijt met leads die uiteindelijk toch niets gaan afnemen.
Onze Inbound Marketing werkwijze
Heb je hulp nodig bij het opzetten van de Inbound Strategie met een goede leadgeneratie strategie, het invullen van je content marketing, het toepassen van een leadnurturing en het optimaal inzetten van de marketing automation tool HubSpot?
Vet Digital kan je hierbij helpen. Maar voordat je een explosie aan verkeer en waardevolle leads kunt realiseren doorlopen we eerst altijd een aantal fasen. Denk hierbij aan de technische inrichting van de automation tool HubSpot, een kick-off workshops, content mapping, het opzetten van de eerste campagne en blijven meten en optimaliseren van je marketing- en sales efforts.
Onze Inbound Marketing werkwijze is in detail beschreven op deze pagina.

Lead nurturing
Onder leadgeneratie valt niet alleen het binnenhalen van nieuwe leads maar ook het juist opvolgen van leads in je organisatie waardoor deze omgezet worden tot betalende klant. Zodra een potentiële klant zich bij je bekend heeft gemaakt (door het invullen van zijn email, naam en eventueel meer persoonlijke informatie) kun je deze lead gaan opvolgen met relevante content. De overdracht van de lead binnen je organisatie aan de juiste afdeling moet intern heel helder zijn. Wanneer is een lead klaar om door vertegenwoordigers van je salesafdeling persoonlijk benaderd te worden? Dit zijn zaken die in je leadnurturingproces uitgezocht en gedefinieerd moeten worden.

Direct iemand spreken?
Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.
Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!
