Google Posts, gemakkelijk en snel content plaatsen op Google

Google heeft een nieuwe functionaliteit, Google Posts. Bedrijven met een Google Mijn Bedrijf account kunnen met deze nieuwe functie gemakkelijk en snel content publiceren op Google. De posts worden weergegeven onder de Google Mijn Bedrijf vermelding aan de rechterkant van de zoekresultaten in Google. Sinds kort is deze functionaliteit ook in Nederland beschikbaar, wij leggen je uit hoe het werkt.

In 6 stappen content plaatsen op Google

Via Google Mijn Bedrijf plaats je in slechts 6 stappen content onder je Google Mijn Bedrijf vermelding. Je plaatst de content als volgt:

Stap 1: Log in op Google Mijn Bedrijf (https://www.google.nl/intl/nl/business/)
Stap 2: Klik onder locaties op ‘Locaties beheren’
Stap 3: Klik in het linker menu op ‘Berichten’
Stap 4: Schrijf je post.
Stap 5: Voordat je de post kunt publiceren moet je eerst op ‘voorbeeld’
Stap 6: Klik op publiceren

De post die je publiceert staat direct online onder je Google Mijn Bedrijf vermelding. Wil je de post nog aanpassen of toch verwijderen? Geen probleem. Wanneer je in het berichtenoverzicht op het bericht klikt kun je deze bewerken of verwijderen.

Een post maken in Google Posts

Je hebt verschillende opties bij het aanmaken van een post in Google Posts.

  • Afbeelding
    Je kunt aan je post een afbeelding toevoegen. Klik op het fototoestel icoon om gemakkelijk een foto te uploaden.

  • Tekst
    In het tekstveld kun je een tekst toevoegen. Let er hierbij op dat de tekst die getoond wordt onder je Google Mijn Bedrijf vermelding niet te lang is.

  • Evenement aanmaken
    Met Google Posts heb je de mogelijkheid om een event aan te maken. Door het schuifje achter ‘Deze post een evenement maken’ naar rechts te schuiven kun je een titel, startdatum, starttijd, einddatum en eindtijd toevoegen.

  • Knop toevoegen
    Aan je post kun je ook een knop toevoegen op deze manier kun je bezoekers naar je website verwijzen. Je kunt kiezen uit een vijftal knoppen, namelijk ‘Meer informatie’, ‘Reserveren’, Registreren’, ‘Bestellen’ en ‘Bekijk aanbod’.

Gevonden worden in Google

Met de nieuwe tool kun je gemakkelijk content delen onder je bedrijfsvermelding. Nadeel van deze tool is dat de content alleen naar voren komt op het moment dat iemand een zoekopdracht gerelateerd aan je bedrijf invoert in Google.

Wil je ook gevonden worden op andere zoekopdrachten of wil je hoger in Google komen te staan maar weet je niet hoe? Download dan onze whitepaper ‘Hoe creëer je content die wel leads genereert’.

In deze whitepaper leggen wij je uit wat content marketing is, hoe je content optimaliseert voor zoekmachines zoals Google, hoe je content distribueert en hoe je bezoekers omzet in bruikbare leads.