Nieuw: HubSpot Data Clean Up

15% tot 25% minder omzet door slechte kwaliteit data

Dit blijkt uit een onderzoek van MITSloan Business Review. De klant wil immers persoonlijk aangesproken worden en behandeld worden als een individu. Een goede database is daarbij essentieel. Het is de basis waarop jij jouw contacten persoonlijk kunt aanspreken.

25% van de database is na 1 jaar verouderd

Het HubSpot CRM is de database dat alle informatie opslaat die je hebt over de mensen met wie je contact maakt en waarmee je een relatie opbouwt. Echter, in de praktijk blijkt dat na 1 jaar 25% van de database verouderd is bijvoorbeeld doordat mensen van baan verwisselen, er sprake is van fusies en overnames of door verhuizingen.

Om succesvol in te spelen op de behoeften en interesses van je prospects, leads en klanten, moet je om te beginnen de juiste contacten in je database hebben. Daarom is het van belang om de database schoon en georganiseerd te houden.

Wat is een HubSpot Data Clean Up?

De HubSpot Data Clean Up is een complete revisie van je portal, waarbij wij de portal reorganiseren en opschonen voor toekomstig succes.

Wanneer relevant?

Wanneer je portal ongeorganiseerd is en je de gegevens in je portal niet volledig kunt vertrouwen. Je hebt het gevoel dat je niet de volledige controle hebt over je gegevens.

Hoe ziet de HubSpot Data Clean Up eruit?

Er zal een Hygiëne Audit plaatsvinden die duidelijk maakt wat er moet gebeuren. Na analyse zullen onze consultants elke tool in je portal doorlopen en opschonen volgens best practices in overeenstemming met jouw goedkeuring.

We maken een hygiëne dashboard waarin je onder andere de volgende informatie kunt vinden:

  • Inactieve contacten
  • Geen e-mailadres
  • Geen legal basis
  • Aantal hard bounces
  • Aantal unsubscribed
  • Duplicate records

HubSpot clean up dashboard


Wat is het resultaat? 

Na de Data Clean Up is de HubSpot portal up-to-date en beschikt het over consistente gegevens waarmee je kunt werken. Dit alles met betere verkoopkansen als gevolg. En nog belangrijker: je bent in staat om de portal schoon te houden voor de toekomst.

Resultaten uit de praktijk

Van 20K contacten naar 13K contacten in de database
We hebben kunnen besparen op de HubSpot-licentie door contacten te verwijderen die niet langer nuttig waren. De database is veel actueler en gezonder.

500 slapende SQL's zijn klaar voor reactivering
Na het filteren van contacten herkenden we meer dan 500 slapende SQL's. We hebben een lijst gemaakt waar Business Development achteraan kan gaan.

Duidelijke mappenstructuur en eenduidige naamgeving
Na verloop van tijd waren er veel namen en mappenstructuren die rommel veroorzaakten. Na de opschoning brachten we duidelijkheid in het gebruik van één mappenstructuur en eenduidige naamgeving.

920 dubbele contactpersonen en 430 dubbele bedrijven
Met de bedrijfsfusies en meervoudige import zijn dubbele contactpersonen en bedrijven onvermijdelijk. Dit veroorzaakte veel problemen en we hebben dit teruggebracht tot 0, wat resulteert in een gezonde database.

Ongebruikte objecten behoren tot het verleden
Wanneer iedereen toegang heeft tot het aanmaken van objecten zoals formulieren, lijsten en eigenschappen, loop je het risico dat objecten ongebruikt blijven. Door deze objecten te verwijderen, hebben we de database en tooling opgeruimd. Hierdoor is het makkelijker geworden om met HubSpot te werken.

Kortom, het laten uitvoeren van een HubSpot Data Clean Up door een HubSpot gecertificeerde consultant, zal jou helpen om het volledige potentieel van het HubSpot platform te benutten. Of je nu betere marketing campagnes wil maken of je verkoop processen wil optimaliseren: een schone en georganiseerde HubSpot portal is de basis van Inbound succes.