HubSpot update: Nieuwe opties bij Pop-up forms

Een recente ontwikkeling van HubSpot is een aanpassing in de pop-up forms. Waar je voorheen een pop-up form alleen kon gebruiken als verkort formulier in een pop-up versie kun je nu het pop-up form op veel meer manieren toepassen. Zo kun je linken naar een eigen pagina, externe URL of andere links. Je bent hierdoor zelf in staat om te kiezen wat je wilt promoten. Lees hieronder wat de update precies inhoudt.  

De oude situatie

Voorheen was de enige optie binnen een pop-up form om een 'Form step' in te richten. Dat wil zeggen een verkorte versie van je normale formulier waarop websitebezoekers hun gegevens kunnen achterlaten zoals naam en email waardoor ze een de link naar een pagina of file zoals een whitepaper ontvangen. Hierdoor was je helaas alleen in staat om pop-ups te gebruiken als lead form naar gated content.

Pop-up form oude situatie

Nieuwe call-out opties in het pop-up form

HubSpot heeft nu een update doorgevoerd waardoor je naast de al bekende ‘Form steps’ nu ook kunt linken naar andere URL’s en pagina’s. De bezoeker is dus niet meer verplicht om formulier in te vullen. Dit zorgt ervoor dat je het pop-up formulier op veel meer manieren kunt inzetten dan voor de update. Denk hierbij aan de promotie van een belangrijk offer, een event of een speciale update die je op een specifieke pagina vermeldt wilt hebben.

Dit zijn de verschillende call-out opties waar je met je pop-up formulier naar door kunt verwijzen.

  • Niet HubSpot URL’s
  • Een HubSpot pagina of blog post
  • Een document vanuit HubSpot Files
  • Een link naar je meeting pagina
  • En een kalender

Pop-up form nieuwe situatie

Verbeterde target methode

Naast de mogelijkheid om een nieuwe call-out methode te gebruiken, heeft HubSpot ook aanpassingen doorgevoerd in de target opties. Zo kun je je pop-up form heel gericht inzetten op specifieke web- of blogpagina’s.

Maar je kunt er ook voor kiezen om de pop-up alleen aan een specifieke groep bezoekers te laten zien. Heeft iemand zich al eerder aangemeld voor je event? Dan kun je deze persoon via een lijst laten uitsluiten zodat hij/zij de pop-up niet nogmaals ziet. Of heb je een specifiek offer online staan die vooral geschikt is voor websitebezoekers die nog niet bekend zijn in je CRM? Dan kun je je pop-up form alleen aan deze groep mensen laten zien. Zo kun je heel gericht pop-up forms inzetten om de juiste doelgroep op het juiste moment te bereiken.

Pop-up form - targeting

In dit blog kun je meer te weten komen hoe de deze free tool van HubSpot optimaal kunt inrichten.

Haal jij het maximale uit je HubSpot account?

Laat Bureau Vet een scan uitvoeren in je HubSpot account en leer geheel vrijblijvend hoe je meer uit je tool kunt halen om je doelstellingen te bereiken.