Marketing Automation selecteren? Raadpleeg deze neutrale bronnen!

Marketing Automation

marketing_automation_selecterenAls B2B marketeer ben je voortdurend op zoek naar middelen die je kunnen helpen om je werkzaamheden effectiever en efficiënter te kunnen uitvoeren. Een voorbeeld van zo'n oplossing is Marketing Automation.

Voordat je daadwerkelijk de beslissing neemt om een Marketing Automation platform aan te schaffen, is het raadzaam om jezelf eerst eens uitgebreid te informeren naar de 'voors en tegens' van alle aanbieders.

Op het internet is er onvoorstelbaar veel informatie beschikbaar over Marketing Automation, echter is deze vaak samengesteld door de leveranciers zelf en hun partners. In hoeverre is deze informatie 'onpartijdig'?

Gelukkig zijn er ook nog een aantal neutrale bronnen te raadplegen. In dit artikel zet ik er een aantal op een rijtje.

Voordat ik daarmee begin geef ik eerst meer inzicht in de 'wereld van Marketing Automation'. Ook het aantal keuzemogelijkheden is vrijwel onbeperkt: er zijn meer dan 100 oplossingen beschikbaar en er komen voortdurend nieuwe leveranciers bij. Dit zorgt ervoor dat Marketing Automation selecteren een behoorlijke lastige klus kan zijn... Zoals reeds gezegd zijn er in ieder geval een aantal onafhankelijke bronnen beschikbaar die je kunnen helpen bij je zoektocht naar de ideale Marketing Automation oplossing:

G2Crowd

G2Crowd is een soort 'Kieskeurig.nl' voor business software, een website waarop gebruikers hun meningen en ervaringen kunnen delen over de platformen die ze zelf dagelijks gebruiken.  Een handige feature die G2Crowd aanbiedt is de 'Crowd Grid': een matrix die een realtime overzicht geeft van de prestaties van alle gerecenseerde platformen.

ChiefMartec

Chief Marketing Technologist Scott Brinker is dé autoriteit op het gebied van marketing technologie. Op zijn blog schrijft hij over de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing technologie, waarbij ook Marketing Automation zeer regelmatig de revue passeert. 

Meer informatie: http://chiefmartec.com

Gartner

In dit rijtje met bronnen mag Gartner zeker niet ontbreken. Gartner is immers wereldleider op het gebied van onderzoek naar informatie technologie. Elk jaar publiceren zij het zogenaamde "Magic Quadrant" waarin zij oplossingen op het gebied van informatie technologie met elkaar vergelijken. Voor Marketing Automation oplossingen bieden zij het Magic Quadrant for CRM Lead Management aan. Dit is een betaald rapport, maar met wat Googlen zal het je ongetwijfeld lukken om een gratis versie of in ieder geval een bruikbare samenvatting van het rapport te vinden.

Meer informatiehttp://www.gartner.com/marketing/digital/?prm=g 

Gleanster

Tot slot wil ik ook Gleanster noemen als mogelijke bron bij het onderzoeken van oplossingen op het gebied van Marketing Automation. Gleanster is een relatief nieuwe aanbieder van inzichten op het gebied van business technologie. Gleanster maakt rapporten op basis van inzichten van een team van 'thought leaders' en op basis van uitkomsten uit enquêtes onder zakelijke beslissers. In hun zogenaamde "Gleansights Benchmark Reports" worden oplossingen met elkaar vergeleken, deze rapporten zijn makkelijk leesbaar en lekker overzichtelijk en geven je een goed beeld van de verschillende vendoren.

Meer informatiehttp://www.gleanster.com/vendors/marketing-automation 

Wil je meer lezen over Inbound Marketing? Download dan onderstaand whitepaper!