Inbound Recruitment

Wil jouw bedrijf groeien, maar lukt het je niet om op het juiste moment geschikt personeel te vinden? Door middel van Inbound Recruitment wordt jouw organisatie gevonden door potentiële werknemers, zonder dat je zelf actief op zoek hoeft te gaan. 

Ben jij benieuwd hoe jouw organisatie op dit moment scoort met het inzetten van inbound recruitment? Doe dan de scan

Inbound recruitment

Wat is Inbound Recruitment?

Bij Inbound Recruitment draait het om het aantrekken van potentiële werknemers doordat er waardevolle content wordt gedeeld.

Denk bijvoorbeeld aan het in beeld laten komen van de werknemers, het optimaliseren van de vacatures en het vacatureproces, quizes en blogs over hoe de huidige werknemers hun dag indelen.

Zorg er met deze content voor dat de potentiële werknemers voor je in de rij staan, in plaats van dat je afhankelijk bent van de vacatures die op dat moment open staan.

Wil je meer weten over Inbound Recruitment en hoe je deze strategie in jouw organisatie implementeert?

Inbound Recruitment
  • Fase 1 | Kick-off workshops

    Tijdens de kick-off workshop willen wij zoveel mogelijk leren over jouw business, want jij bent hier de specialist!  

    Tijdens deze sessie stellen we samen vast:

    • Wie jouw buyer persona’s ofwel je ideale werknemers zijn;
    • Waar zij zich bevinden;
    • Welke content, gericht op jouw buyer persona’s, al aanwezig is;
    • Wat we gezamenlijk willen bereiken met Inbound Recruitment.
  • Fase 2 | Content mapping

    Daarna is het zaak om samen een richting te bepalen voor de eerste campagnes. Welke functies moeten er de komende tijd vervuld worden en wat wil de potentiële werknemer zien van jouw bedrijf? Voordat de campagnes worden bepaald, wordt er een uitgebreid (zoekwoorden) onderzoek gedaan. 

    In een brainstormsessie met jullie team worden de thema's en de topics bepaald.

  • Fase 3 | De eerste inbound campagne

    Nu kunnen we echt beginnen! Het campagnethema is bepaald en de onderwerpen voor elke fase in de buyer's journey zijn ingevuld. Ready to rock & roll! De content wordt door ervaren copywriters geschreven en door het team van Vet Digital online uitgerold en in de markt gezet.

  • Fase 4 | Meten is (z)weten

    In deze fase kijken we of de campagne werkt zoals we hadden voorspeld en of de vooraf gestelde doelstellingen zijn behaald. Er zijn binnen campagnes diverse optimalisaties mogelijk zoals het uitbreiden van blogs, het aanpassen van call-to-action buttons, analyse door middel van A/B testen, et cetera. Door non-stop te analyseren en te optimaliseren zorgen wij dat de kwaliteit van leads optimaal blijft en bovendien het aantal leads voor deze campagne zoveel mogelijk wordt vergroot. 

Plan direct in mijn agenda

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar