Vet Digital en Bright Digital bundelen krachten en creëren grootste HubSpot Partner in de Benelux.

Credit: foto Aad van Vliet

Bright Digital en Vet Digital bundelen hun krachten met ondersteuning van investeringsmaatschappij DELTA Equity Partners. De ambitie is om samen een Europese HubSpot Powerhouse te bouwen. Alle partijen zien kansen om versneld te groeien door middel van acquisities, om zo samen nog meer expertise te bieden aan klanten, een aantrekkelijke werkgever te zijn voor talent en een vertrouwde partner te zijn voor HubSpot in een markt die steeds verder consolideert.

Bright Digital is in 2016 gestart door oprichters Lambert van Asselt en Johan Lammers. De van oorsprong Apeldoornse agency is inmiddels uitgegroeid tot een belangrijke full-service HubSpot-speler met 50 professionals en een tweede vestiging in Amsterdam. Bright levert services op het gebied van HubSpot consultancy, website- en CRM-development en digital marketing. In de afgelopen jaren deed Bright al eerder acquisities: Cliptoo Marketing (2019) en het snelgroeiende Seefore uit Harderwijk (2021). Laatstgenoemde is het voormalige bedrijf van Henry van Olst, Sales Director en tevens partner bij Bright.

Vet Digital is 2012 gestart door Erik Verpoort als website- en marketing agency. Later is partner Ron Schaminee ingestapt als CFO en heeft het bedrijf gekozen voor een strategische focus op HubSpot. Vet Digital werkt inmiddels met ruim 30 medewerkers vanuit Nijmegen en heeft een eerste vestiging geopend in Denemarken. De agency levert diensten op het gebied van HubSpot consultancy, website- en CRM-development en digital marketing. Eerdere acquisities van Vet Digital waren onder andere Heuvel Marketing en Marketing Penguin.

Zowel Bright Digital als Vet Digital richten zich volledig op HubSpot, hét all-in-one CRM-platform voor Sales, Marketing en Service. HubSpot is een erg gebruiksvriendelijk, schaalbaar en betrouwbaar ‘single source of truth’ CRM-platform. Het Amerikaanse bedrijf maakt een enorme opmars en wint steeds meer terrein op andere bekende CRM-leveranciers. Vanwege de strategie om steeds grotere klanten te bedienen, zoekt HubSpot in elk werelddeel naar grotere partners met veel capaciteit en expertise. Samen met deze partners zorgt HubSpot voor een uitmuntende dienstverlening aan haar gebruikers.

Erik Verpoort van Vet Digital: “We verwachten veel synergie in onze dienstverlening. Met deze strategische stap zijn we in staat om zowel de midmarket als de corporate markt te bedienen.”

Johan Lammers, CEO van Bright Digital, vervolgt: "Deze stap is relevant voor onze klanten, omdat we nu beter dan ooit in staat zijn om aan hun behoeften te voldoen. We hebben nu een groter team met nog meer kennis en ervaring. Daarnaast is dit ook aantrekkelijk voor potentiële nieuwe teamleden." “De kennismaking met DELTA Equity Partners kwam via een gezamenlijke kennis uit ons netwerk, en ze hadden een goede timing” aldus oprichter Lambert van Asselt. Beide bedrijven, zowel Bright Digital als Vet Digital, waren achter de schermen al zelfstandig bezig om nog meer acquisities te doen. DELTA Equity Partners is specialist in buy & build en richt zich daarbij actief op de sectoren Technology & Health. De investeringsmaatschappij heeft veel ervaring met het bouwen van succesvolle bedrijven in de IT branche door middel van de ‘buy & build’-strategie. Van Asselt: “Het is erg plezierig om de financiële expertise en ervaring van DELTA aan boord te hebben. Samen kunnen we onze ambities waarmaken en hard doorgroeien.

Credit: foto Aad van Vliet