Case Elpress: Hygiënesluis-inrichting

Sinds 2017 zet Elpress Inbound Marketing in om haar producten en diensten met behulp van inbound-campagnes te vermarkten.

Elpress produceert industriële hygiëne oplossingen zoals krattenwassers, hygiënesluizen en reinigingssystemen voor onder andere de voedingsmiddelenindustrie.

Samen met de medewerkers van Elpress werken wij continu aan specifieke thema's met behulp van inbound-campagnes. In dit artikel gaan wij dieper in op een van deze inbound-campagnes, de campagne Hygiënesluis-inrichting. 

Klanten helpen bij hun keuzes

Het bepalen van een juiste inrichting van een hygiënesluis is geen gemakkelijke klus, er zijn veel verschillende facetten waar je aan moet denken. Elpress wilde het makkelijker maken voor (potentiële) klanten om een goede hygiënesluis-inrichting te kiezen. Vandaar dat er is gekozen om een campagne rondom de hygiënesluisinrichting op te zetten. 

Content mapping

Iedere inbound campagne verloopt volgens een vast proces. Zo ook deze campagne.Proces inbound campagne

Tijdens een zogenoemde content mapping sessie hebben we samen met marketing en sales medewerkers van Elpress bepaald op welke Buyer Persona deze campagne gericht is. Hierna is er gebrainstormd over onder andere vragen die een Buyer Persona heeft rondom de inrichting van een hygiënesluis. 

Op basis van deze input is er een Gameplan ontwikkeld. In dit Gameplan staat per fase van de Customer Journey omschreven welke content geproduceerd. wordt. In de onderstaande alinea's vind je globaal de uitwerking van deze campagne.

Blogs met antwoorden op veelgestelde vragen

Wanneer iemand zich aan het oriënteren is voor een nieuwe hygiënesluis heeft deze persoon vaak veel vragen. In deze fase heeft iemand vaak nog geen behoefte aan een gesprek. Elpress wilde deze personen ook graag helpen met een passend advies, vandaar dat er voor gekozen is om blogs te schijven over vragen die ze vaak terug zagen komen. Hieronder enkele van deze blogs: 


Praktijkvoorbeelden

Is een persoon al verder in het beslissingsproces dan heeft hij vaak behoefte aan praktijkvoorbeelden.  Verschillende referentie-cases en blogs helpen in deze fase van het proces. Enkele voorbeelden vind je hieronder:

Een keuze hulp

De hygiëne selector helpt personen bij het kiezen van de juiste hygiënesluis inrichting.  In vijf stappen kan een persoon de hygiëne selector invullen. Hierna ontvangt hij direct een vrijblijvend advies op maat met betrekking tot de hygiënesluis voor zijn bedrijf. 

Elpress_Hygiene_Selector

Persoonlijk advies gesprek

Wil een persoon de resultaten van de hygiëne selector bespreken of is er behoefte aan een persoonlijke advies, dan kan er altijd een persoonlijk advies gesprek aangevraagd worden. 

Meer weten over deze case?

Wil je meer weten over deze case of over de mogelijkheden van Inbound Marketing? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.