Vier marketing blogs die je als moderne marketeer niet mag missen!

Inbound Marketing

marketingblogartikelenAls moderne marketeer ben je de hele dag in de weer om "alle ballen in de lucht te houden".

Zo ben je druk bezig met het verzamelen en publiceren van relevante content, zorg je voor de promotie van deze content via de voor jullie van toepassing zijnde social media kanalen en ben je voortdurend bezig met het optimaliseren van de conversie van website-bezoekers naar betalende klanten. Veel marketeers komen er dan ook niet aan toe om continue hun 'literatuur' bij te houden. Het lezen van boeken en vakbladen is immers behoorlijk tijdrovend.

Een goede manier om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen in moderne marketing, is het volgen van marketing blogs. In Nederland zijn er enkele toonaangevende marketing blogs die vrijwel iedere marketeer volgt, zoals Frankwatching, Marketingfacts en MarketingTribune. Maar er is veel meer dan dat. Kijk je wel eens over de grens?

In dit artikel zet ik vier buitenlandse marketing blogs voor je op een rijtje die je als moderne marketeer niet zou mogen missen.

1. Content Marketing Institute

Content Marketing Institute (CMI) is eind 2007 opgericht door Joe Pulizzi met als doel marketeers te coachen, trainen en te inspireren op het gebied van Content Marketing in de breedste zin van het woord. Het blog van CMI staat boordevol nieuws, checklists en interviews op het gebied van content marketing. 

Via deze link ga je naar het blog van CMI

2. Social Media Examiner

Social Media Examiner (SME) is in de zomer van 2009 opgericht door Michael Stelzner. Inmiddels is SME het grootste online social media magazine en heeft als doel ondernemingen te helpen met het inzetten van social media, blogs en podcasts om klanten te werven en te binden.

Via deze link ga je naar Social Media Examiner 

3. HubSpot Marketing Blog

Ondanks het feit dat HubSpot een leverancier van marketing software is, publiceren ze content alsof hun leven er vanaf hangt. Op het moment van schrijven houden ze op dagelijkse basis zeven verschillende blogs bij in drie verschillende talen en gericht op verschillende doelgroepen. Voor de moderne marketeer is het Marketing blog het meest interessant en relevant om te volgen.

Klik op deze link om naar het HubSpot Marketing Blog te gaan

4. Marketo Blog

Ook Marketo heeft de afgelopen jaren een enorme inhaalslag gemaakt als het gaat om het publiceren van interessante content over moderne marketing. De artikelen op het Marketo blog zijn naar mijn mening wat droger zeker in vergelijking met de artikelen die HubSpot publiceert, maar ze zijn vaak van hoge kwalititeit.

Klik op deze link om naar het Marketo Blog te gaan.