De 5 beste HubSpot updates van maart 2023

HubSpot ontwikkelt zich voortdurend om beter en beter te worden. HubSpot lanceert dagelijks nieuwe functies op basis van feedback uit de community die jouw leven makkelijker maken. Blijf op de hoogte van alle nieuwe functies om het meeste uit HubSpot te halen! We zetten de vijf grootste HubSpot-updates van maart 2023 op een rij die je vandaag al kunt implementeren.

  1. Opschonen van de workflow
  2. Modules slepen en neerzetten bij het bewerken van blogberichten
  3. AI-contentassistent
  4. Customer Journey Analytics
  5. Eervolle vermeldingen

De workflow opschonen

Met de knop Clean up krijg je aanbevelingen om je workflow te optimaliseren. Hierdoor is het mogelijk om de prestaties van je workflow te verbeteren en de structuur ervan inzichtelijker te maken. Workflows behoren tot de krachtigste tools die HubSpot te bieden heeft. Wanneer een workflow echter groter wordt, kan het een uitdaging zijn om het hele proces te overzien. Als een workflow groter wordt, met steeds meer vertakkingen of acties, kan het moeilijker worden om de workflow te beheren.

Door gebruik te maken van de nieuwe functie Clean up geeft HubSpot aanbevelingen om je workflow te optimaliseren. De aanbevelingen zijn bedoeld om de structuur en visualisatie van de bestaande takken te optimaliseren.

HubSpot raakt de huidige logica van acties niet aan. Er worden alleen aanbevelingen gedaan om je workflow te vereenvoudigen, zodat je meer duidelijkheid krijgt. Met deze optie kun je je workflow eenvoudiger beheren. HubSpot geeft je suggesties met voorgestelde verbeteringen. Als je de suggesties wilt accepteren, klik je op Wijzigingen accepteren.

Modules slepen en neerzetten bij het bewerken van blogberichten

Als je het vaak druk hebt met het schrijven van blogberichten, dan zal deze functie je leven veraangenamen! Het is nu eenvoudiger dan ooit om modules aan uw modules toe te voegen. Sleep gewoon een specifieke module, zoals een offertemodule, naar uw blog. Uw blog wordt gemarkeerd wanneer de module wordt weergegeven.

Vroeger was het tijdrovend en moeilijk om bepaalde soorten inhoud aan uw blog toe te voegen. Als je een module aan je blog wilde toevoegen, had je vaak de hulp van een ontwikkelaar nodig. Nu kun je dit helemaal zelf doen. Zo kun je meer specifieke elementen toevoegen aan je berichten. Dit zal op zijn beurt ook de leeservaring verbeteren die je aan je lezers wilt geven!

AI-assistent voor content

2023 lijkt het jaar te worden waarin AI in ieders leven wordt geïntegreerd. HubSpot blijft niet achter en heeft zijn eigen AI-contentassistent uitgebracht. Met dezelfde onderliggende technologie als ChatGPT helpt de AI-assistent bij het maken van content voor je lezers.

De AI-contentassistent van HubSpot helpt bij het maken en bewerken van content. Een van de vele voorbeelden waarbij AI je kan helpen, is het genereren van blogposts of paginakopieën. Je kunt de AI zelfs vragen om bepaalde teksten te herschrijven of in te korten. De mogelijkheden om content te creëren zijn eindeloos en worden steeds groter naarmate AI zich blijft verbeteren. Je kunt deze technologie gebruiken voor blogs, landingspagina's, websitepagina's, marketingmails, kennisbanken en verkoopmails.

Customer Journey Analytics

Het analyseren van websitegedrag is niet alleen iets wat je kunt vinden in Google Analytics. Om marketeers te helpen bij het optimaliseren van elke fase van het kooptraject, brengt HubSpot vandaag Customer Journey Analytics uit. Met deze krachtige nieuwe rapportagetool kun je de afstand berekenen tussen elke startplaats en elke bestemming. Je kunt bepalen welk pad je zal helpen om je doelen te bereiken, welke dat ook mogen zijn, door te zien hoe lang leads en consumenten erover doen om een reis te voltooien en waar ze onderweg afhaken.

Customer Journey Analytics verzamelt al je HubSpot-gegevens om te begrijpen welke routes het beste werken, zodat je de bron van je succes kunt vaststellen en kunt bepalen waar je campagnes en digitale middelen moeten worden geoptimaliseerd.

Enkele dingen die mogelijk zijn via Customer Journey rapporten, zijn:

  • Lifecycle stages mixen en matchen met andere contactmomenten (zoals een pagina bekijken)
  • Het zien van hoelang een contactpersoon gemiddeld nodig heeft om een fase in hun reis te doorlopen
  • Het zien van hoe verschillende A/B-tests ten opzichte van elkaar presteren.

Deze functie is beschikbaar voor partijen die Marketing Hub Enterprise hebben.

Eervolle vermeldingen

In deze maand werden ook enkele kleinere updates uitgebracht. Twee daarvan verdienen een eervolle vermelding. Deze twee updates zijn:

3 nieuwe aanbevelingen voor crawling & indexering

De 3 nieuwe aanbevelingen zijn:

  1. Ontvang bevestiging dat de juiste pagina's worden geblokkeerd door je robots.txt bestand
  2. Informatie ontvangen over gebroken pagina's
  3. Bevestiging ontvangen dat de pagina goed werkt

Lijsten met willekeurige steekproeven

Elke lijst kan nu snel worden verdeeld (tot 10 keer) in verschillende substatische lijsten op basis van een gekozen deel van elke lijst. Je was in staat om een enkele, kleinere cohort van een segment te krijgen om een hypothese te beoordelen met behulp van Lijsten met willekeurige steekproeven. Random Split Lists gaat zelfs nog verder!

Met deze updates wordt jouw HubSpot-ervaring nog beter. Blijf op de hoogte voor onze volgende HubSpot updates blog, waarin we dieper ingaan op de nieuwe functies die in april zijn gelanceerd.