De 11 beste HubSpot updates van december 2023

HubSpot biedt een compleet platform met alle benodigde software, integraties en hulpmiddelen om je marketing, sales, content management en klantenservice met elkaar te koppelen. Door gebruik te maken van HubSpot maak je je werk een stuk gemakkelijker en zorg je voor mogelijkheden om je bedrijf sneller te laten groeien.

Om volledig gebruik te maken van de kracht van HubSpot is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen. Wij helpen je door maandelijks de belangrijkste HubSpot updates met je te delen. In deze blog lees je de belangrijkste HubSpot updates van december 2023 én vind je een handige HubSpot Hack!

Overzicht nieuwe HubSpot updates december 2023

  1. Vergemakkelijk het vinden van prospects met de 'Leads'-functionaliteit
  2. Rapporten genereren met behulp van AI
  3. Nieuwe custom funnel rapporten met optionele fases en levenscyclusfases van bedrijven
  4. Content Assistent voor engagement, websitebezoeken en leadgeneratieadvertenties
  5. AI Assistent voor workflow- en rapportbeschrijvingen
  6. AI Assistent voor het genereren van mobiele sales e-mails in de app
  7. Verbeteringen in de AI Assistent voor het samenvatten van mobiele sales e-mail threads
  8. AI Assistent voor gesprekssamenvattingen
  9. Een record samenvatten in HubSpot
  10. Sla groepen workflow acties op en hergebruik ze met behulp van actiesets
  11. Custom properties voor workflows

HubSpot update 1: vergemakkelijk het vinden van prospects met de 'Leads'-functionaliteit

De eerste update is direct ook de grootste update uit onze lijst. HubSpot heeft namelijk een 'Leads'-object toegevoegd aan Sales Hub om prospect- en kwalificatiemanagement te verbeteren en in te spelen op de behoeften van inkomende en uitgaande leads. Deze update helpt bij efficiënt lead management, het verbeteren van workflows, klantrelaties en de groei van de sales pijplijn.

Om prospects te vinden navigeer je in de bovenste menubalk naar 'Sales' en vervolgens 'Prospects'. Klik op het tweede tabblad 'Leads' om toegang te krijgen tot de nieuwe tools voor het managen van leads. Leads is een nieuw sales object in HubSpot, los van contacten, bedrijven of levenscyclusfasen. Net als deals hangen leads aan contacten of bedrijven, waardoor potentiële verkoopkansen worden aangegeven en je sales team prospects efficiënt kan beheren en kwalificeren. Goed om te weten, leads vervangen geen contacten, bedrijven of levenscyclusfasen. Om hiermee aan de slag te gaan, ga je naar Leads in de instellingen en klik je op de knop 'Leads gaan gebruiken'. Lead records kunnen automatisch worden aangemaakt op basis van de levenscyclusfase van contacten en bedrijven. Ondanks de automatisering kun je ook nog steeds handmatig leads aanmaken of via workflows (vanuit elk contact of bedrijfsrecord).

leads

Wanneer je klikt op een lead zie je de voortgang van de lead in de pre-sales/kwalificatie pijplijn via een tracker. Standaard lead fasen zijn onder andere: 

  • Attempted (Contactpoging): Geactiveerd wanneer je contact opneemt met de lead via e-mail, telefoon of andere middelen.
  • Connected (Gekoppeld): Geactiveerd wanneer de lead reageert op outreach.
  • Qualified (Gekwalificeerd): Stel de fase in op 'gekwalificeerd' en er verschijnt een pop-up om de overgang van de lead naar een pijplijn te vergemakkelijken.
  • Disqualified (Gediskwalificeerd): Stel de fase in op 'gediskwalificeerd' en er verschijnt een veld om de reden voor diskwalificatie te selecteren.

HubSpot heeft ook rapportagefunctionaliteit toegevoegd voor Leads. Deze rapporten bieden inzicht in de efficiëntie van de verkoper bij leads en bieden een uitgebreid overzicht van leadconversie en pijplijnprestaties.

Goed om te weten: prospecting is inbegrepen bij Sales Hub Professional en hogere hubs met een toegewezen Sales Seat.

HubSpot update 2: rapporten genereren met behulp van AI

HubSpot biedt nu AI-ondersteunde rapportage aan, waardoor het maken van custom rapporten een stuk eenvoudiger wordt. In plaats van tijd te besteden aan het handmatig samenstellen van rapporten, kun je het proces starten door 'Genereren met HubSpot AI' te selecteren nadat je op 'Rapport maken' hebt geklikt vanuit het Dashboard of de Rapportbibliotheek. De AI genereert rapporten op basis van jouw aanwijzingen, die verder kunnen worden aangepast met behulp van aanvullende aanwijzingen zoals tijdsframes of visualisatievoorkeuren.

Generating Reports with AI

HubSpot update 3: nieuwe custom funnel rapporten met optionele fases en levenscyclusfases van bedrijven

In custom funnel rapporten kunnen fases nu als "optioneel" worden gemarkeerd. Hierdoor kun je tussenliggende fases overslaan, maar ze toch meerekenen in de eindtelling. Daarnaast bevatten custom funnel rapporten voor Account Based Marketing (ABM) nu levenscyclusfases van bedrijven. Je kunt een middelste fase als "optioneel" labelen, waardoor contactpersonen fases kunnen overslaan, terwijl de conversieratio naar de eindfase nauwkeurig blijft. Bovendien kun je nu funnel rapporten maken op basis van levenscyclusfases van bedrijven, wat gunstig is voor analyse bij Account Based Marketing.

HubSpot update 4: Content Assistent voor engagement, websitebezoeken en leadgeneratie advertenties

Met de AI Content Assistent kun je nu binnen Ads advertentieteksten maken voor engagement, websitebezoeken en leadgeneratie advertenties met behulp van eenvoudige aanwijzingen. Ga naar 'Marketing' > 'Ads' en selecteer 'Maken' > 'Advertentiecampagne' om gebruik te maken van deze functie.

HubSpot update 5: AI Assistent voor workflow- en rapportbeschrijvingen

Nu kun je HubSpot's AI Assistent gebruiken om direct workflows en rapporten te interpreteren en samen te vatten in beknopte beschrijvingen. De AI Assistent maakt het beheer van je workflows en rapporten eenvoudiger en biedt een efficiënter overzicht.

HubSpot update 6: AI Assistent voor het genereren van mobiele sales e-mails in de app

De AI Assistent voor het genereren van mobiele sales e-mails is nu toegankelijk via de mobiele app voor zowel Android- als iOS-gebruikers. Je kunt nu laagdrempelig je communicatie verbeteren terwijl je onderweg bent, door gebruik te maken van AI om je sales e-mails op te stellen.

HubSpot update 7: verbeteringen in de AI Assistent voor het samenvatten van mobiele sales e-mail threads

HubSpot heeft de AI-functie voor het samenvatten van verkoopmails verbeterd, zodat er sneller context kan worden gehaald uit lange threads. Met deze AI Assistent update kunnen sales medewerkers e-mail threads efficiënt samenvatten en profiteren van nieuwe functionaliteiten zoals het opnieuw genereren van samenvattingen, verwijderen van opgeslagen samenvattingen en tekst kopiëren. Dit verhoogt de productiviteit en stelt je sales team in staat om e-mails snel te beantwoorden via de mobiele HubSpot app.

HubSpot update 8: AI Assistent voor gesprekssamenvattingen

Je kunt nu een beknopte samenvatting maken van je getranscribeerde gesprekken. Zorg ervoor dat instellingen zoals het opnemen van gesprekken, transcriptie en analyse, en AI Assistenten (bèta) zijn ingeschakeld om van deze functie gebruik te kunnen maken. Om een samenvatting te genereren ga je naar de hoofdpagina met oproepgegevens. Vervolgens selecteer je een oproep met een bestaand transcript uit het tabblad 'Opgenomen oproepen' en klik je op de knop 'Samenvatting genereren'. Je hebt ook de mogelijkheid om een samenvatting opnieuw te genereren indien nodig.

HubSpot update 9: een record samenvatten in HubSpot

In HubSpot kun je nu samenvattingen bekijken van CRM-gegevens voor bedrijven, contacten, deals en tickets, aangedreven door ChatSpot AI. Deze samenvattingen benadrukken belangrijke eigenschappen en bieden een overzicht van bijbehorende notities, e-mails, telefoongesprekken, vergaderingen en taken. Om aan de slag te gaan navigeer je naar een bedrijf, contact, deal of ticket die je wilt samenvatten. Vervolgens klik je op het Acties-keuzemenu aan de linkerbovenkant van de pagina. Hier selecteer je 'Samenvatten in ChatSpot' om je record samen te vatten.

HubSpot update 10: sla groepen workflow acties op en hergebruik ze met behulp van actiesets

Je kunt nu een groep workflow acties opslaan in een actieset, zodat jij en je team deze opnieuw kunnen gebruiken. Actiesets zijn beschikbaar voor alle Enterprise portals met toegang tot workflows.

HubSpot update 11: custom properties voor workflows

HubSpot's CRM biedt aanpasbare gegevensopslag voor verschillende entiteiten zoals contacten en deals met behulp van custom properties, wat zorgt voor op maat gemaakte organisatie en rapportage. Na de publicatie in Campagnes en Lijsten is deze functie nu ook uitgebreid naar Workflows.

HubSpot Hack: houd lijsten en workflows opgeruimd met deze update!

Veel lijsten en workflows zijn maar kort nodig (om iets uit te testen of voor een campagne die een bepaalde periode loopt). Je kunt tegenwoordig custom properties voor lijsten en workflows aanmaken en deze toevoegen aan het creatieformulier. Hiermee kun je jouw collega’s laten aangeven wanneer deze lijst of workflow verwijderd mag worden. Maak een date property aan met “wanneer mag deze lijst/workflow verwijderd worden?” en voeg deze (verplicht) toe aan het creatieformulier. Maak vervolgens een weergave met deze property = Last 365 days. Hier komen de lijsten/workflows nu te staan die verwijderd mogen worden. Zo houd je je lijsten en workflows schoon!

list name 2

Meer weten over alle HubSpot functionaliteiten en updates?

Wil je meer weten over de laatste HubSpot functionaliteiten en updates? Plan vrijblijvend een call in en ontdek wat HubSpot jou te bieden heeft.