De 10 beste HubSpot updates van September 2023

Hubspot Updates September 2023

HubSpot wil de gebruikerservaring continu verbeteren. Het platform introduceert daarom dagelijks nieuwe functionaliteiten op basis van waardevolle feedback van gebruikers. Zo kan iedereen (Sales, Marketing, Service teams) het maximale uit HubSpot halen. 

Om volledig te profiteren van HubSpot en nog efficiënter te werk te gaan, is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Hieronder presenteren we de tien meest opmerkelijke HubSpot updates sinds september 2023 en die je nu direct kunt gebruiken.

Wij hebben alle AI-updates van Inbound 2023 behandeld in deze speciale editie van onze HubSpot Bytes nieuwsbrief.

Overzicht nieuwe HubSpot updates september 2023

  1. Hoe schrijf ik een account in voor een bèta?
  2. Bulk domein wijzigingen
  3. [Public Beta] Leads in prospecting workspace
  4. [Public Beta] Verbeterde module-ervaring in de blogpost editor
  5. [Public Beta] Mobiele samenvatting van verkoop-e-mails
  6. [Public Beta] Graadmeters in Custom Report Builder
  7. [Public Beta] Willekeurig gesplitste vertakking in workflows
  8. Contact Lifecycle Stage properties
  9. Video module in CTAs
  10. Conditional Property Logic

HubSpot update 1. Hoe schrijf ik een account in voor een bèta?

Heb je een vette update gezien en wil je een account aanmelden voor een bèta? Hier lees je hoe je dat kunt doen:

    • Stap 1: Zorg dat je bent aangemeld in het juiste account
    • Stap 2: Klik op je profielfoto
    • Stap 3: Klik op Productupdates
    • Stap 4: Selecteer Bèta's in de linker zijbalk
    • Stap 5: Zoek naar de specifieke bèta en klik op 'Word lid van bèta'

Hubspot Updates sep. 1.1   Hubspot Updates sep. 1.2

HubSpot update 2. Bulk domein wijzigingen

Vanuit het content beheer dashboard, kunnen marketeers nu in bulk het domein van pagina's wijzigen.

Wanneer klanten voorheen het domein van hun pagina's wilden veranderen, moesten ze elke pagina afzonderlijk bewerken en het domein bijwerken. Nu kan dit in bulk worden gedaan, wat een flinke tijdsbesparing oplevert wanneer veel pagina's in één keer naar een ander domein moeten worden overgezet.

Hubspot updates sep 2

Voor wie is de update beschikbaar?

Deze nieuwe functie is beschikbaar voor alle CMS Hub gebruikers.

HubSpot update 3. [Public Beta] Leads in Prospecting Workspace

Prospecting reps hebben een flinke klus: ze moeten alle informatie over de aan hen toegewezen leads organiseren, uitzoeken welke ze prioriteit geven, uitstekende outreach uitvoeren én onthouden welke gegevens in het CRM moeten worden bijgewerkt. En dat alles onder druk van een maandelijks quotum.

HubSpot heeft nu alle informatie die de reps nodig hebben georganiseerd en binnen handbereik gezet in de Prospecting Workspace.

Met de leads-weergave kunnen prospecting reps hun leads allemaal op één plek organiseren, prioriteren en benaderen. Dit leidt tot een efficiëntere workflow, betere contacten met potentiële klanten en uiteindelijk ook meer in de pijplijn.

Hupspot updates prospecting workspace

Voor wie is de update beschikbaar?

Deze nieuwe functie is beschikbaar voor gebruikers met een Sales Pro en Enterprise abonnement.

HubSpot update 4. [Public Beta] Verbeterde module-ervaring in de blogpost editor

Eerder in 2023 werd de module invoegfunctie in de blogpost editor uitgebracht. Met deze functie kun je modules slepen en neerzetten in het rich text gebied van jouw blogberichten. Echter willen gebruikers meer flexibiliteit in de editor voor snelle en eenvoudige updates, zoals het verplaatsen en klonen van modules.

Met de verbeterde module van invoegfunctie in de blogpost editor kun je:

  • Aangepaste HubL-modules slepen
  • Modules klonen
  • Modules verplaatsen
  • Modules kopiëren/plakken in blogposts.

Voor wie is de update beschikbaar?

Deze nieuwe functie is beschikbaar voor gebruikers met een Marketing Pro en Enterprise abonnement.

HubSpot update 5. [Public Beta] Mobiele samenvatting van verkoop-e-mails

Een van de vetste updates van de afgelopen maand is voor Sales. Vanaf nu is het mogelijk om in de HubSpot mobile app inzicht te krijgen in de verzonden en ontvangen e-mails. Zo blijf je onderweg ook altijd up-to-date.

Zo kan sales zijn productiviteit verhogen door snel te reageren op e-mails vanuit de HubSpot mobiele app, waar en wanneer dan ook. 

Door een tool te bieden waarmee je direct een hapklare samenvatting krijgt, kun je snel reageren op de laatste binnenkomende e-mail, zonder veel moeite te hoeven doen. Het verhogen van je communicatieproductiviteit heeft directe invloed op je algehele productiviteit als verkoper.

Hubspot updates sep. mobile sales email

Voor wie is de update toegankelijk? 

Deze nieuwe functie is beschikbaar voor de Sales Pro en Enterprise abonnementen. 

HubSpot update 6. [Public Beta] Graadmeters in Custom Report Builder

De Custom Report Builder ondersteunt nu visualisaties met graadmeters. Met graadmeters krijg je direct inzicht in de prestaties van je gegevens ten opzichte van de vastgestelde bereiken!

Typische visualisaties zoals lijn- , balk- en cirkeldiagrammen zijn geweldig voor het weergeven van gegevens als je kijkt naar trends of verhoudingen, maar schieten vaak tekort als je probeert te bepalen hoe een metriek presteert ten opzichte van een specifiek bereik. Aan de hand van graadmeters is eenvoudig te begrijpen of de metriek zich boven of onder het gewenste bereik bevindt.

Dit type rapportage is dus vooral nuttig wanneer je rapporteert over KPI doelstellingen.

Hubspot Update graadmeter

 

Voor wie is deze HubSpot update beschikbaar?

Deze update is beschikbaar voor gebruikers met een Marketing Pro, Sales Pro en Enterprise abonnement.

Update 7. [Openbare Beta] Willekeurig gesplitste vertakking in workflows

Klanten kunnen nu workflows gebruiken om willekeurig ingeschreven records op te splitsen in groepen van gelijke grootte voor workflow experimenten.

Om willekeurige segmenten in workflows te maken, moesten klanten voorheen hun eigen code schrijven of uitgebreide workarounds gebruiken met lijsten of properties. Het gebrek aan een eenvoudige oplossing belemmerde marketeers in het snel testen, analyseren en verfijnen van hun workflows om de beste bedrijfsresultaten te halen.

Deze nieuwe functionaliteit opent een wereld aan mogelijkheden voor marketeers die willen experimenteren met verschillende kanalen en tactieken. Marketeers die leads willen aanmoedigen om zich in te schrijven voor een evenement, kunnen bijvoorbeeld de helft van de in aanmerking komende deelnemers een e-mail sturen, en de andere helft een sms om te zien welke strategie meer inschrijvingen oplevert.

Dit soort rapporten zijn dus vooral handig wanneer je wil experimenteren en specifiek wil rapporteren over bepaalde doelstellingen.

Hubspot Updates Willekeurig gesplitste vertakking in workflows

Voor wie is deze HubSpot update beschikbaar?

Deze update is beschikbaar voor gebruikers met een Marketing Pro en Enterprise abonnement.

HubSpot update 8. Contact Lifecycle Stage properties

Je hebt nu toegang tot vier (4) nieuwe HubSpot aangepaste contact properties om de voortgang van een contact te volgen terwijl het door de volgende levenscyclus fasen beweegt:

  • Datum ingevoerd {stage id}
  • Datum verlaten {stage id}
  • Laatste tijd in {stage id}
  • Cumulatieve tijd in {stage id}

Je kunt deze nieuwe properties gebruiken in rapportages en workflows en de geschiedenis van deze properties bekijken.

Krijg toegang tot de laatste en opgebouwde tijd die een contactpersoon in elke fase doorbrengt tijdens het doorlopen van de levenscyclus fasen van de contactpijplijn, voor gebruik in rapportages en workflows.

Hubspot updates Contact Lifecycle Stage properties

Voor wie is deze HubSpot update beschikbaar?

Deze update is beschikbaar voor gebruikers met een Professional en Enterprise abonnement.

HubSpot update 9. Video module in CTAs

Voeg nu video's toe aan je CTA’s!

Video staat tegenwoordig bovenaan de lijst van content vormen waar marketeers in geïnteresseerd zijn. Met de nieuwste HubSpot update kun je nu video's toevoegen aan je HubSpot CTA's om websitebezoekers beter te binden.

Voor wie is deze HubSpot update beschikbaar?

Deze update is beschikbaar voor gebruikers met een CMS, Marketing Starter, Professional en Enterprise abonnement.

HubSpot update 10. Conditional Property Logic

Met Conditional Property Logic kunnen beheerders de juiste properties op het juiste moment in het CRM tonen (en vereisen). Vandaag kunnen beheerders op de pagina 'Creëer record aanpassen' voorwaardelijke logica instellen voor properties die zijn toegevoegd aan het formulier 'Creëer record'. Beheerders kunnen nu voorwaardelijke logica instellen voor opsommingsproperties, ongeacht of ze zijn toegevoegd aan het formulier 'Maak record'. Deze logica wordt geactiveerd wanneer vertegenwoordigers wijzigingen aanbrengen in properties in het hele CRM.

Als een eigenschap vereist is, kunnen gebruikers hun wijzigingen pas opslaan als de vereiste eigenschap is ingevuld.

Conditional Property Logic is een krachtig hulpmiddel om de gegevenskwaliteit te waarborgen en een gestroomlijnde ervaring te creëren voor vertegenwoordigers die met records werken. Met deze tool kunnen CRM-beheerders de basis leggen voor schone gegevens. Ook kunnen ze een soepele ervaring creëren voor vertegenwoordigers door te garanderen dat de vereiste informatie niet ontbreekt. Bijkomend voordeel is dat de tool bespaart in tijd dat normaal gesproken wordt gebruikt om onvolledige gegevens op te sporen.

Hubspot updates sep. property logic

Voor wie is deze HubSpot update beschikbaar?

Deze update is beschikbaar voor alle gebruikers met een Professional en Enterprise abonnement.

Meer weten over alle vette HubSpot functionaliteiten en updates?

Wil je meer weten over de laatste HubSpot functionaliteiten en updates? Plan een call met mijn collega Sef en ontdek wat HubSpot jou te bieden heeft.