De geheimen van HubSpot AI [inclusief 5 exclusieve tips & tricks!]

HubSpot AI is niet meer weg te denken uit menig HubSpot marketingstrategie. En terecht, want als je kijkt naar wat je allemaal kunt doen met HubSpot AI dan zul je merken dat je productiviteit verhoogt en enorm veel tijd kan besparen op marketing-, sales- en servicewerkzaamheden. Zo kan je echt kwaliteit leveren aan jouw klanten. In deze blog lees je exclusieve tips en tricks voor effectieve HubSpot marketing en sales.

Tip 1. Genereer blog-, e-mail- en social content met HubSpot Content Assistant

De HubSpot content assistant is volledig geïntegreerd in HubSpot CMS, dus je kan de AI tool vragen om content te (her)schrijven, ideeën op te doen voor nieuwe content en content te schrijven in verschillende tone of voice. Je kan de content assistant gebruiken in de blog, e-mail en social editor van HubSpot, dus heel handig wanneer je kampt met een writer’s block!

Tip 2. Genereer marketing en sales rapporten

Wanneer je een rapport wilt genereren in Marketing Hub of Sales Hub, dan kan dat nu ook worden gedaan door HubSpot AI. Wanneer je een nieuw rapport toevoegt aan een dashboard, klik dan rechts bovenaan in de HubSpot Reports lijst op de knop ‘Create report' -> 'Generate Single Object Report Using AI’, en vul de data in die je wilt weten. Denk bijvoorbeeld aan het volgende: Waar komen de meeste leads vandaan vorige maand?

Tip 3. Vind nieuwe prospects voor jouw business

In ChatSpot heb je de mogelijkheid om nieuwe prospects te vinden voor je business. Zo kan je een prompt invoeren van een ChatSpot template met de vraag hoe lang een bedrijf actief is en hoeveel werknemers er werken. Je kan ook de locatie, branche, recent nieuws en een concurrentieanalyse opvragen van het bedrijf. Als je een interessante prospect vindt, kan je deze direct toevoegen aan het CRM voor een toekomstige sales targeting. ChatSpot informeert je ook welk CMS (inclusief tech stack) het bedrijf momenteel gebruikt.

Tip 4. Voorspel wanneer een prospect is klaargestoomd voor een sales call

Ontdek welke prospects zijn klaargestoomd voor een sales call door middel van AI forecasting in HubSpot Sales Analytics. De AI voorspelt een toekomstig scenario aan de hand van historische data (calls en mail gesprekken) dat is verzameld door jouw sales team. Hiermee verbeter je de sales targeting en zorg je voor een hogere close rate. De functionaliteit is nu nog wel in HubSpot private BETA.

Tip 5. Verzamel inzichten van sales calls en sales e-mails met Conversation Intelligence

HubSpot AI kan ook sales calls opnemen, samenvatten en vervolgens diepere insights verlenen in het sales gesprek. Zo weet je wat de lopende trends zijn in sales gesprekken, welke pijnpunten er regelmatig naar voren komen en kan je nieuwe mogelijkheden identificeren en coachen aan sales reps. Conversation Intelligence is dus een super waardevolle AI tool die jouw sales naar een hoger niveau tilt!

Ga aan de slag met HubSpot AI

Wil je graag dieper inzicht krijgen in HubSpot AI en ontdekken hoe je de HubSpot AI-functies effectief kunt benutten voor jouw bedrijf? Aarzel dan niet om een vrijblijvende HubSpot-demo aan te vragen.