Nieuw: Integratie KvK met HubSpot

Betere segmentatie dankzij KvK-gegevens

Om succesvol in te spelen op de behoeften en interesses van je prospects, leads en klanten, moet je om te beginnen de juiste gegevens in je database hebben. Met voldoende gegevens kun je betere klantsegmenten maken en zo jouw contacten persoonlijk aanspreken.

 

Wat is klantsegmentatie?

Het proces van het indelen van contacten in groepen op basis van bepaalde eigenschappen zoals branche, aantal werknemers en functie.

Een voorbeeld

Stel, je hebt een specifiek product voor bedrijven in de metaalbranche. Met de KvK API kun je de bestaande bedrijven in jouw HubSpot database verrijken met de SBI code. Alle contacten met SBI code 25 “Vervaardiging van producten van metaal” kun je dan een lijst van maken en daar campagne op voeren.

De voordelen van klantsegmentatie

  • Je leert jouw klanten beter kennen
  • Doelgerichte campagnes en advertenties maken (door deze lijst te uploaden in LinkedIn/Google Ads)
  • Klantenservice verbeteren
  • Klantloyaliteit verhogen
  • Met klanten communiceren via hun voorkeurskanaal

Wat is de KvK App?

KvK scherm

De KvK App zoekt via de API van de KvK de juiste bedrijfsgegevens op en vult deze in het HubSpot CRM.

Wanneer is dit relevant?

  • Bij het opvoeren en aanvullen van prospect data (sales).
  • Bij het opzoeken van de juiste KvK-gegevens t.b.v. facturatie.
  • Bij het invullen van een HubSpot formulier op de website, zodat de websitebezoeker het juiste bedrijf kan selecteren. Zo heb je alle gegevens meteen in je HubSpot CRM zonder dat de bezoeker dit allemaal hoeft in te vullen.
  • Bij het opschonen en verrijken van de database.
    Ook goed te gebruiken i.c.m. onze HubSpot Data Clean Up


Welke data vult de KVK-app?

  • KvK-nummer
  • SBI-code en omschrijving
  • Adres, postcode, plaatsnaam en land.

Let op de KvK-licentie: moet je zelf afsluiten via deze link.

Kortom, met de KvK App beschik je altijd over up-to-date gegevens. Ook kun je beter je database segmenteren, zodat je e-mail campagnes meer succes hebben. En last but not least: bij conversie via het HubSpot formulier komen meteen een hele hoop extra gegevens in de database zonder dat de prospect dit hoeft in te vullen!