Filmolux: van koud bellen naar hubspot enterprise
Filmolux Benelux BV is leverancier van zelfklevende (print) media, beschermende lamineerfolie, dubbelzijdig klevende opplakfolies en displaysystemen voor diverse toepassingen in verschillende branches.
Het websiteverkeer komt nu voor meer dan 50% uit blogs en de response op de mails is erg goed. Directeur Erik Geutjes laat alle landelijke afdelingen van Filmolux migreren naar een HubSpot Enterprise account. Het idee? Een betere onderlinge samenwerking tussen alle landen via een platform: HubSpot. Efficiënt & gemakkelijk.

Het Filmolux project
-
Van heel klassiek naar ultramodern
Toen we in 2011 gingen samenwerken met Filmolux was er geen personeel voor marketing en sales en dat betekende koud bellen, beurzen en hier en daar een mailing, behoorlijk klassiek.
Een nieuwe directeur maakte korte metten met de ouderwetse gang van zaken. Hij begon met HubSpot en haalde tegelijkertijd Vet Digital binnen als partner.
-
Training en zelfstudie
In een korte tijd werd er een website in HubSpot gebouwd en werd de inbound marketing geïmplementeerd. Er werden blogs geschreven, leads geconverteerd en social media berichten gedeeld. En dit alles aan de hand van trainingen die gegeven zijn door Vet Digital.
Via de Knowledge Base van HubSpot kun je jezelf een hoop leren. "Daar worden dingen heel helder uitgelegt", zegt Marlies. "Ik wil mijn weg weten in HubSpot. Er moet gewoon veel gebeuren om over ieder detail met iemand te moeten bellen".
-
Hoe gaat het nu?
Filmolux ging dankzij Vet Digital en HubSpot in een keer om van klassiek naar heel modern. De maandcijfer waren al snel groen en qua aanvragen van samples ging het vrij snel. Het was dus meteen duidelijk dat inbound marketing fantastische werkte voor Filmolux.
Samen werken met Vet Digital
"Ik heb met iedereen altijd fijn samengewerkt: jullie zijn informeel en dat werkt prettig.", zegt Marlies. Ook merkt ze dat het team van Vet Digital snel bijleert over Filmolux producten. Het kennisniveau werd heel snel beter en nu gaat de kennisoverdracht heel snel. "Jullie pitchen continu nieuwe, innovatieve dingen zodat we onze inbound strategie blijven bijsturen en tegelijkertijd alles uit HubSpot halen." vertelt ze. Zo introduceerde Vet Digital Albacross: de tool waarmee je websitebezoekers identificeert zonder dat ze iets aanvragen.
.jpg?width=1000&height=667&name=www.bureauvet.nlhubfsDSC01477%20(1).jpg)
Direct iemand spreken?
Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.
Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!
