Fourpoints: 12 jaar Vet Digital support; wat levert dat op?

Fourpoints ziet BI als de oplossing om IT en bedrijfskunde met elkaar te verbinden en begrijpelijk te maken. Met ruim 25 jaar ervaring in BI heeft Fourpoints de kennis in huis om voor elke organisatie een goede oplossing te bedenken.

In 2010 begon de samenwerking met Vet Digital. Fourpoints ging haar klantenkring uitbreiden en ging all-in met Hubspot en dus werd Vet Digital aanboord gehaald. Binnen enkele weken ontstond er een kunstwerk aan datastromen binnen en buiten de tool.

  • All-in met HubSpot

    Remco vertelt dat binnen enkele weken er een kunstwerk gecreëerd werd aan datastromen binnen en buiten de tool. Weer een paar weken later lagen er whitepapers waar je collega's in printvorm een flinke klap mee kan verkopen. Remco: "Websitebezoekers die iets aanvroegen kregen zeven mails; blogs hadden de grootte van white papers: het was groots!

    Daarnaast werd de website omgebouwd tot een sales- en marketinginstrument. Alles in een keer.

  • De inbound motor

    "Onze BI-professionals hadden andere dingen aan hun hoofd ze schreven erg technisch. We hadden behoefte aan visionaire content, afgestemd op een specifieke doelgroep," vertelt Remco. En dus ging het roer om. Vet Digital kreeg de verantwoordelijkheid over de planning en sloeg aan het schrijven. Er kwam een duidelijke doelgroepomschrijving en de website kreeg een nieuw jasje. Workflows werden verkort en ontwikkeld volgens de fases: Awaresness-Consideration-Decision. Lead scoring hielp Fourpoints om de intentie van leads beter in te kunnen schatten. Langzaam maar zeker begon de inbound motor te ronken.

  • Bijblijven met marketingtrends

    Voor nieuwe stappen in marketing en sales klopt Remco graag aan bij Vet Digital. "We hebben weinig tijd om de leads op te volgen. Daarom helpt Vet Digital ons om efficiënter te werken en krijgen we binnenkort salesversterking", vertelt Remco. "We hebben weinig tijd om de laatste marketing- en salesontwikkelingen in de gaten te houden, terwijl Vet Digital ze van mijlenver ziet aankomen".

  • FourPoints in 2022

    Flash forward naar 2022. Dankzij de combinatie HubSpot en Vet Digital levert de website van FourPoints momenteel tientallen leads per maand op- een behoorlijk aantal. “We gingen van ‘Wij doen alles voor iedereen’ naar ‘Wij zijn goed in BI en werken voor het MKB+’. Dat werkt als een trein”, vertelt Remco. “Ook kwamen we er dankzij lead kwalificatie achter dat kleine gemeentes de FourPointsexpertise goed kunnen gebruiken.”

Alles op vertrouwen

"Het contact met jullie loopt zoals wij zelf willen werken met klanten," zegt Remco. "We werken op basis van vertrouwen. Op het moment dat je het contract erbij moet pakken, ga je eigenlijk een stap te ver en is het vertrouwen vaak weg, vind ik." Ook noemt Remco het pragmatisme. "Jullie weten enorm veel en lopen voorop met inbound, maar boven alles voelen jullie aan wat we nodig hebben. Een mailtje naar Vet Digital en het wordt geregeld. Het is tweerichtingsverkeer, en dat is het eigenlijk al twaalf jaar."

Samenwerken met Vet

Direct iemand spreken?

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar