Mansystems: ‘Technisch klaargestoomd voor Inbound Marketing’

Mansystems (inmiddels CLEVR) is specialist in het ontwikkelen van low-code apps. Het bedrijf had al de keus gemaakt om via Inbound Marketing meer leads te gaan genereren. Daarbij had Mansystems HubSpot geselecteerd als marketing automation tool. Vet Digital hielp Mansystems bij de technische onboarding en met content creatie.

Leads genereren in de vorm van organisaties die met low-code applicaties willen ontwikkelen. Dat was het marketingdoel van Mansystems. De inbound-werkwijze van HubSpot sprak het bedrijf erg aan, vandaar dat een kennispartner werd gezocht die Mansystems zowel technisch als inhoudelijk op pole position kon zetten om vol gas met Inbound Marketing leads te gaan genereren.

Mansystems

Technische HubSpot onboarding

HubSpot verwees Mansystems door naar Vet Digital. De concrete wens van Mansystems was in de eerste plaats een technische onboarding op het HubSpot-platform, waarbij de Mansytems-website en HubSpot goed gekoppeld werden en HubSpot goed werd ingericht, inclusief gebruikerstraining.

Vervolgens is tijdens de technische HubSpot onboarding samen met Mansystems de Buyer Persona’s aangescherpt. Er was al behoorlijk veel content aanwezig op de website van Mansystems. Met een content audit is geïnventariseerd of er voor elke buyer persona in elke fase van de Customer Journey de juiste content was.

Mansystems was erg leergierig en wilde van Vet Digital alles weten over de inbound werkwijze, met het uiteindelijke doel om na de onboarding Inbound Marketing zelf op te pakken. Zo werkt Mansystems namelijk ook met haar eigen klanten, die ze opleidt zodat ze zelf in lowcode apps kunnen ontwikkelen.

  • Hubspot Onboarding

    HubSpot OnboardingDe website is gebouwd in HubSpot CMS en aan de achterkant draait het HubSpot CRM. Vet Digital heeft gezorgd voor de technisch onboarding van het CRM en de HubSpot Marketing Hub voor het optimaal automatiseren van het leadgeneratieproces. 

     

  • Content Creatie

    Content Creatie

    Vet Digital heeft in samenspraak met Mansystems de 'Buyer persona's' aangescherpt. Met de content audit is geïnventariseerd of er voor elke buyer persona in elke fase van de 'Customer Journey' de juiste content was.

  • HubSpot gebruikerstraining

    HubSpot gebruikerstrainingVet Digital heeft verschillende HubSpot gebruikstrainingen gegeven bij Mansystems. Hierdoor zijn zij in staat om op eigen voet verder te gaan met de constante verbetering van hun Inbound Marketing activiteiten.

  • Leadgeneratie

    Lead generatie

    Het uiteindelijke doel was om meer leads te genereren. Mede door HubSpot in te zetten en meer content te creëren, is dit gelukt.

Volledig op eigen benen

Om Mansystems na de succesvolle implementatie van HubSpot op weg te helpen, is samen met de inbound marketeers van Vet Digital een Content Mapping workshop gedaan voor de eerste marketingcampagne rond de Mansytems-workshop app-in-a-day waarvoor meerdere blogs en referentiecases geproduceerd zijn door Vet. Inmiddels staat – precies volgens plan – Mansystems volledig op eigen benen waar het aankomt op Inbound Marketing.

Hubspot strategie

Direct iemand spreken?

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar