HubSpot Website thema's voor Service-Based bedrijven

HubSpot Website themes voor Service-Based bedrijven

Het kiezen van een geschikt theme voor je HubSpot website is erg belangrijk. Het thema dat je kiest, bepaalt namelijk voor een groot gedeelte hoe je website eruit gaat zien. We adviseren je om deze keuze niet overhaast te maken!

Gelukkig helpen we je op deze pagina bij het maken van een goed onderbouwde keuze. Zo zorg je ervoor dat je een goede start maakt bij het bouwen van je website.  Wil je meteen zien hoe je het perfecte website thema voor je bedrijf kiest? Klik dan hier en ga meteen naar het desbetreffende onderwerp.

Wat is een HubSpot thema?

Een thema, oftewel website thema, omvat een verzameling sjablonen, modules, globale inhoud en stijlinstellingen die kunnen worden gebruikt om een website te maken. Zie het thema dat je kiest als de eerste stap in het bouwproces van je website. Het thema vormt de basis voor het design van je website.

HubSpot thema

Wat is het verschil tussen thema's en templates? 

Templates zijn een onderdeel van je thema. Het thema dat je kiest, bepaalt tot welke templates je toegang hebt. Zo zijn er website thema’s met slechts een 7-tal templates, maar heb je ook thema’s met 20+ templates. 

Kortom: met templates bouw je je pagina’s een voor een op. Je thema bepaalt het algehele design van je website. 

Meer weten over HubSpot templates en het verschil met thema's? Ontdek het in ons uitgebreide artikel waar we je alles vertellen over dit onderwerp.

Meer over CMS Templates

Waar kun je de HubSpot thema's vinden?

Wil je de thema's van HubSpot eens zelf bekijken? Je vindt ze via de marketplace van HubSpot

HubSpot biedt momenteel 464 websitethema’s aan. Je hebt hierbij de keuze uit zowel gratis als betaalde opties. Het grootste gedeelte van de thema's zijn geheel gratis te downloaden, zoals je in de afbeelding ziet. 

Gratis downloaden thema's

Heb je meer specifieke eisen? Ook dan zul je een website thema vinden dat bij jou past. Hier betaal je wel voor en deze bedragen kunnen hoog oplopen. Zie de voorbeelden uit de afbeeldingen:

Specifieke thema's

Het website thema bepaalt in grote lijnen hoe je website eruitziet. Het is daarom erg belangrijk om het thema te kiezen dat past bij de wensen van jouw organisatie. Hierover meer in de volgende kopjes.

Essentiële onderdelen van een service-based website

Grote kans dat je op deze blog komt, omdat je een service-based bedrijf bent. Ook achten we de kans groot dat je op zoek bent naar een websitethema specifiek voor service-based bedrijven zoals de jouwe. Laten we je helpen in deze zoektocht. 

Een goede eerste stap is om te bepalen waar een goede service-based website aan moet voldoen. De specifieke eisen voor dit type website zijn natuurlijk anders dan voor een B2C webshop zoals een Amazon of een Bol.com. 

Volgens ons zou een website gericht op diensten de volgende onderdelen moeten bevatten: 

  • Social Proof in de vorm van reviews;
  • Verschillende prijspakketten;
  •  Duidelijke knoppen, zo leid je je bezoekers richting de (door jou) gewenste actie;
  • Uitstralen dat je als organisatie te vertrouwen bent (denk aan teamfoto’s, een adres en een telefoonnummer).

Op onze eigen homepage zie je hoe we een aantal van de bovenstaande punten hebben verwerkt: 

Homepagina Vet Digital

Zo zie je dat we bij Vet Digital gebruikmaken van duidelijke (rode) knoppen. Ook zie je enkele symbolen. Zie je het HubSpot logo? Met dit logo laten we zien dat we partner van HubSpot zijn. Daarnaast plaatsen we prominent op deze pagina een review van een van onze tevreden klanten. 

Hoe kies je het juiste thema voor je HubSpot website? 

Heb je de wensen voor je website in beeld? Mooi! Want dan is het nu tijd om een geschikt HubSpot thema uit te kiezen.

Je vergemakkelijkt je zoektocht door slim gebruik te maken van de filterfunctie binnen de marketplace van HubSpot (zie afbeeldingen). Via de filterfunctie vind je bijvoorbeeld gemakkelijk de populairste, de nieuwste, laagst geprijsde en de best beoordeelde thema's.

Filterfunctie

De eerst genoemde filters zijn handig. Maar HubSpot laat pas echt zien dat ze hun klanten begrijpen door middel van hun filterfuncties op basis van het unieke voordeel van het thema. 

Ben je op zoek naar een thema dat gemakkelijk in gebruik is? Of een thema waar je website maximaal mee presteert? Je ontdekt het eenvoudig via deze filteroptie.

Filterfunctie

Zoals je weet is ieder bedrijf anders. Wel zijn er vaak sterke overeenkomsten tussen bedrijven in dezelfde industrie. 

Grote kans dat jouw website best een beetje lijkt op de site van je concullega’s! Onderstaande filtermogelijkheid maakt het eenvoudig voor je om te selecteren op bedrijfstypes:

Bedrijfstypes

3 voorbeelden van perfect geschikte thema's voor service-based bedrijven

Je weet nu hoe je zelf eenvoudig een thema voor je service-based bedrijf kiest. Laten we je leven nog gemakkelijker maken door onze drie favorieten aan je te laten zien. Gebruik de volgende voorbeelden als inspiratie en vervolg je zoektocht naar het perfecte thema. 

Thema 1. HighCliffe by BBD Boom [gratis thema]

Dit websitethema is perfect voor bedrijven met meerdere diensten. Binnen dit thema ziet de bezoeker namelijk meteen wat het bedrijf te bieden heeft.

Ook staan de knoppen prominent in beeld. Zo zien je bezoekers gelijk hoe ze verder kunnen navigeren op je website. 

Daarbij zorgt de grote afbeelding op de achtergrond ervoor dat je meteen een menselijk en vertrouwd gevoel aan je bezoekers overbrengt. 

Voorbeeld achtergrond

Ook biedt dit thema je, zoals je hieronder ziet, verschillende manieren om reviews en logo’s van klanten te tonen.

Voorbeeld review

Thema 2. Sprocket Rocket [gratis thema]

Het volgende thema dat goed past bij service-based bedrijven is het ‘Sprocket Rocket’ thema. 

De conversiegerichtheid van dit thema spreekt ons als marketeers erg aan. Zo zie je dat je bezoeker boven de vouw gelijk de mogelijkheid krijgt om zijn of haar e-mailadres te geven. Uiteraard geef je je bezoekers hier iets van waarde voor in ruil! Door je CTA meteen bovenaan de pagina te plaatsen, verhoog je de kans dat je bezoekers zijn gegevens achterlaat. 

In dit thema wordt optimaal gebruikgemaakt van duidelijke call-to-actions. Ook is er ruimte voor social proof. 

Thema Sprocket Rocket

Thema 3. Sprocket Rocket [399 dollar]

Het volgende thema is specifiek gemaakt voor bedrijven in de reissector. Dit thema is geschikt voor het overbrengen van dat ‘o zo heerlijke’ vakantiegevoel. Niet geheel onbelangrijk binnen deze branche!

Enkele Unique Selling Points van dit thema:

  • Erg visueel.
  • Specifiek gericht op bedrijven uit de reisbranche.

Zoals je ziet, heb je binnen HubSpot erg veel keuze aan websitethema’s. Ga gerust zelf op onderzoek uit en bepaal welk thema bij jouw organisatie past. 

Thema Sprocket Rocket (betaald)

Hulp nodig bij het bouwen van je HubSpot website?

Enthousiast geworden over HubSpot? En heb je het perfecte HubSpot thema gevonden?  Wijhelpen je verder met het bouwen van je perfecte website. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op en ontdek de mogelijkheden.