Stel jezelf 8 vragen voordat je een LinkedIn Company Page opzet

LinkedIn Company Page

Wat ons betreft is LinkedIn een ‘blijvertje’. En dat vinden wij niet alleen, want volgens Hubspot kun je met LinkedIn 300% meer leads genereren binnen B2B dan via Facebook en Twitter. Daarmee is je LinkedIn company page een potentiele leadmagneet! Maar hoe maak je nu een goede LinkedIn company page? Om je een beetje op weg te helpen hebben we hier al vast acht belangrijke vragen voor je op een rij gezet:

1. Wie is verantwoordelijk voor de company page?

Ben je een start-up met een handje vol werknemers, geef dan deze taak aan iemand die al actief is op social media en een marketing achtergrond heeft. Is je bedrijf groter, maak het dan vast onderdeel van het takenpakket binnen de marketing afdeling.

2. Hoe omschrijf ik mijn bedrijf?

Maak gebruik van de kans om je bedrijf te profileren en potentiële klanten (en werknemers) aan te trekken. Omschrijf wat je bedrijf doet en wat je missie is (eigenlijk je elevator pitch). Vul dit aan met de gebruikelijke contactgegevens, datum van oprichting, aantal werknemers enzovoort.

3. Welke beelden moet ik gebruiken?

Een horizontale banner is vaak het eerste wat een bezoeker ziet op je pagina. Daarom is het van groot belang dat dit beeld je aandacht vasthoudt en de essentie van je merk weergeeft. Maar denk ook eens aan video beelden zoals product demo’s, een webinar of een testimonial. Deze brengen je merk tot leven. Zorg er wel voor dat de video’s kort en to-the-point zijn.

4. Hoe vaak moet ik updates posten?

Via je status updates maak je contact met je volgers. Het advies is om regelmatig te posten om je volgers aangehaakt te houden, over het algemeen zo’n drie keer per dag.

5. Hoe krijg ik aanbevelingen van LinkedIn leden?

Simpelweg door er om te vragen. Dat kan bijvoorbeeld via een enquête of via je website met een link naar je company page. En schroom niet, want aanbevelingen geven je bedrijf en producten meer geloofwaardigheid.

6. Hoe kan ik mijn pagina promoten?

Door op je website een LinkedIn "follow" button te plaatsen. Maar zet het ook op je visitekaartje, in je e-mail handtekening en in je nieuwsbrieven. Laat werknemers ook regelmatig je updates ‘liken’ en delen.

7. Hoe kan ik de effectiviteit van mijn pagina meten?

LinkedIn Analytics geeft je, net als Google Analytics, de mogelijkheid om je pagina te analyseren. Alleen als je administrator bent van de pagina, kun je de resultaten bekijken. Het vertelt je wie je pagina heeft bezocht, op welk type content ze hebben geklikt en welke content het meest is gedeeld.

8. Hoe kan ik personeel werven via mijn pagina?

Veel HR-managers geven aan LinkedIn te gebruiken in hun wervingsproces. Op de Careers pagina laat je de vacatures zien en kun je video testimonials plaatsen van werknemers. Dit is vele malen goedkoper dan een advertentie plaatsen.

Wil je meer lezen over Inbound Marketing? Download dan onderstaand whitepaper!