Til je website naar een hoger niveau met HubSpot CMS

HubSpot CMS is een veilige, gebruiksvriendelijke en intuïtieve software voor het creëren, optimaliseren en beheren van al jouw content. Ook biedt het tal van mogelijkheden om jouw website te laten groeien met jouw bedrijf.

In deze blog vertel ik hoe vijf functionaliteiten in HubSpot CMS jouw website ‘top of the bill’ maken en continu laten groeien.

HubSpot is een alles-in-één CMS

Een belangrijk punt om mee te beginnen: in HubSpot CMS beheer je meerdere websites tegelijk en maak je gebruik van Premium Cloud Hosting van HubSpot. Je hoeft dus niet te betalen voor een externe hosting! Ook kan je verschillende toegangsniveaus toewijzen aan teamleden in het CMS, zodat iedereen vanuit één systeem kan werken, zélfs externe partijen.

Segmenteer contacten op basis van gedrag of demografische kenmerken

Hoe meer informatie jij kan verkrijgen over jouw prospect, hoe beter je jouw content hierop kan afstemmen. In HubSpot CMS kan je jouw marketingcontacten segmenteren op basis van gedrag of demografische kenmerken. Zo maak je eenvoudig actieve lijsten van contacten die een bepaalde actie hebben ondernomen, zoals het aanvragen van een demo of het invullen van een keuzehulp. HubSpot werkt deze lijsten automatisch bij met nieuwe contacten zodra zij voldoen aan de segmentatiecriteria.

Pro tip: gedragssegmentatie onthult meer over de drijfveren van jouw prospect dan demografische segmentatie op basis van persoonsgebonden kenmerken zoals leeftijd, woonplaats en gezinssituatie. Kijk welke gedragingen met elkaar verbonden zijn en identificeer gedragsstromen door middel van een scenario mapping. Dit geeft een beter beeld van de diverse sales funnels van jouw website bezoekers en de set aan gedragingen waarop je kunt gaan segmenteren. 

Personaliseer jouw HubSpot CMS content

Bespaar jouw leads irrelevante content. Zodra jij jouw contacten hebt gesegmenteerd op basis van hun gedragseigenschappen, kan je jouw content aanscherpen voor de ontvanger. Dit doe je door dynamische content toe te passen in het HubSpot CMS, waarmee de content van een websitepagina, landingspagina, blogpagina of een e-mail verandert op basis van de gesegmenteerde eigenschappen van de ontvanger.

Optimaliseer jouw CMS content met HubSpot SEO aanbevelingen

HubSpot CMS biedt custom SEO advies voor jouw content op alle website pagina’s, landingspagina’s en blogpagina's. Wanneer je navigeert naar de overzichtspagina van jouw website- of landingspagina en klikt op het tabje ‘Optimization’ vind je diverse manieren om jouw pagina te optimaliseren. Zo kan je bijvoorbeeld een website scan doen, waarmee je jouw domein scant voor optimalisatie suggesties.

Screenshot 2023-10-12 at 18.30_1

Of je koppelt Google Search Console, zodat je de pagina kan optimaliseren voor de meest gezochte zoekwoorden.

Screenshot 2023-10-12 at 18.31_1-1

Tot slot is het ook mogelijk om de hoeveelheid interne links te checken die naar en van deze pagina leiden.

Screenshot 2023-10-12 at 18.31_1

Gebruik de eenvoudige drag-and-drop functie

Je hebt geen developer meer nodig om helemaal vanaf het begin te beginnen, HubSpot CMS maakt het mogelijk om website pagina's op te maken aan de hand van custom modules. Deze modules zijn bepaald vanuit een overkoepelend thema en kan je naar een gewenste plek slepen op de pagina.

De HubSpot website builder geeft dan een voorproefje van hoe de pagina eruit zou komen te zien voordat het live gaat. Dit design, oftewel ‘what you see is what you get’, maakt het eenvoudig om pagina’s te maken en bewerken zonder dat je in de code hoeft te sleutelen.

Ga aan de slag met HubSpot CMS

Wanneer je de functionaliteiten van het HubSpot CMS gebruikt voor jouw website marketing en dit combineert met een geautomatiseerde leadgeneratie, zul je zien dat je bedrijf meer successen gaat boeken. Wil je meer weten over best practices in HubSpot CMS? Bekijk de pagina HubSpot CMS: voordelen, templates + prijzen.