Elpress: van websitescan naar succesvolle Inbound Marketing machine

Sinds 2015 werken we samen met Elpress: dé producent voor hygiëne in de voedingsmiddelenindustrie. Elpress richt zich op de internationale markt met grote klanten als Pringles en Friesland Campina.

Onze samenwerking begon met de vraag naar een analyse voor de website. Inmiddels draaien er verschillende succesvolle inbound campagnes via HubSpot en hebben we in 2019 ook de website (in zes talen) gemigreerd naar het HubSpot CMS. Lees hieronder hoe de website en Inbound Marketing campagnes samen bijdragen aan een succesvolle Inbound Marketing machine.

Elpress pand

Website in HubSpot CMS Hub

Al een half jaar na het lanceren van de nieuwe website en het inzetten van inbound marketing was het aantal leads dat maandelijks binnenkwam via de website met 60% gegroeid!

De bezoekersaantallen en leads van Elpress blijven stijgen sinds het adopteren van de inbound marketing strategie. Om de website nog meer bij de inbound strategie te betrekken, was het een logische stap om deze te migreren naar het HubSpot CMS (CMS Hub).

De website heeft een modern en fris design gekregen, maar is er vooral op gericht om de bezoeker nog beter te kunnen helpen en conversies te genereren.

Elpress iphone
  • De website

    Schermafbeelding 2022-07-06 om 15.13.16

    Met de migratie van het Wordpress CMS naar het HubSpot CMS hebben we een redesign gerealiseerd voor de complete website.

  • Gekwalificeerde leads

    Elpress verzamelt gekwalificeerde leads met specifieke call-to-actions, landingspagina's, pop-ups en formulieren. Met behulp van HubSpot heeft Marketing direct de tools in handen om deze leads op te volgen.

  • Meertalig

    De website is beschikbaar in zes verschillende talen voor een wereldwijde dekking, maar wel via één domein. Met de taalswitch kun je gemakkelijk van de ene naar de andere taal switchen.

  • Responsive

    Bijna 40% van de websitebezoekers bekijkt de website op mobiel of tablet. De nieuwe website is volledig responsive voor ieder device.

Wil je de Elpress website zelf bekijken?Bekijk de website
Jannes Voss | Eigenaar, https://www.elpress.com

Snelle reactietijden, flexibiliteit en kwalitatief overleg zijn kenmerkend voor de werkwijze van Vet Digital.

Logo van Elpress Jannes Voss | Eigenaar, Elpress

Nog meer conversiemogelijkheden

Met het lanceren van de nieuwe website is er nog meer focus gelegd om de juiste content op het juiste moment aan de juiste personen te tonen. Daarvoor zijn verschillende onderdelen van de website ingericht op het behalen van conversies:

  • Op iedere pagina is er een mogelijkheid om contact op te nemen;
  • Alle productpagina's zijn uitgebreid met gerelateerde informatie zoals referenties en video's, zodat de websitebezoeker nog beter wordt geholpen;
  • Blogartikelen worden ondersteund met een call-to-action die verwijst naar een gerelateerd content offer waarvoor de websitebezoekers hun gegevens willen achterlaten;
  • Content offers worden nog eens extra onder de aandacht gebracht met pop-ups;
  • Via de gebruiksvriendelijke formulieren op speciaal ingerichte landingspagina's worden de gegevens van de websitebezoekers direct opgeslagen in HubSpot CRM;
  • Met behulp van HubSpot CRM kunnen de leads opgevolgd worden met voor hen op maat afgestemde informatie.
elpress

De basis voor succesvolle inbound marketing campagnes

De website vormt de basis voor Inbound Marketing, maar de campagnes zorgen voor een stroom aan leads die blijft groeien.

Sinds 2017 wordt de ene na de andere succesvolle inbound marketing campagne opgezet. Iedere campagne is zo ingericht dat het een probleem of een vraag van een specifieke buyer persona oplost. 

Van oplossingen voor bedrijven die rekening moeten houden met verschillende hygiëneprotocollen, tot aan een calculator die je helpt met het kiezen van de juiste krattenwasser.

Bekijk hieronder een aantal van deze Inbound Marketing campagnes.

Campagne | Hygiënesluis-inrichting

Voor ieder bedrijf zijn andere onderdelen van belang bij het inrichten van een hygiënesluis. Daarom hebben we in deze campagne samen met Elpress een tool ontwikkeld die potentiële klanten helpt voor hen de juiste inrichting te bepalen. De tool is beschikbaar in zes verschillende talen!

Naast de tool hebben we de campagne uitgewerkt met:

  • Blogs
  • Referenties
  • Pop-ups
  • E-mail automation
  • Social Media posts

Wanneer geïnteresseerden de tool hebben ingevuld, krijgen ze de mogelijkheid om een gratis adviesgesprek aan te vragen.

Campagne | De juiste krattenwasser

Deze campagne is gericht op het hoofd van de technische dienst van een bedrijf in de voedingsmiddelenindustrie. De campagne brengt de technische aspecten naar voren die ervoor zorgen dat duidelijk wordt welke krattenwasser het beste past bij het bedrijf.

De content offers die we hebben uitgewerkt voor de verschillende fases van de Buyer's Journey zijn:

  • Checklist bij het aanschaffen van een krattenwasser (awareness fase)
  • Krattenwassercalculator (consideration fase)
  • Offerte aanvragen (decision fase)

 

Campagne | Glastuinbouw

Met deze campagne brengt Elpress de hygiënemaatregelen en certificaten in kaart die belangrijk zijn voor de glastuinbouw.

Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van de volgende middelen:

  • Een hygiëne toolkit gericht op de glastuinbouw
  • Een verwijzing naar de hiervoor genoemde hygiënesluis selector
  • Een persoonlijk adviesgesprek

 

Cover glastuinbouw

Meer weten over de inbound marketing strategie van Elpress?

Benieuwd welke successen Elpress heeft behaald met het inzetten van inbound marketing campagnes? Download dan de case study.

 

Direct iemand spreken?

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar