HubSpot CMS vs. andere contentmanagementsystemen

Je wilt overstappen naar een nieuw CMS voor jouw bedrijfswebsite, maar je bent er nog niet over uit welk CMS het beste past bij jouw organisatie. Met deze blog helpen we je op weg!

We vertellen je onder andere welke contentmanagementsystemen er op de markt zijn, de key features van HubSpot CMS en belangrijke afwegingen bij het maken van je keuze. 

CMS Hub: een introductie van het HubSpot CMS

Het CMS van HubSpot, genaamd CMS Hub, is flexibele software voor contentbeheer die zowel eenvoudig bruikbaar is voor marketeers, als een krachtige tool is voor ontwikkelaars. De software werkt heel gebruiksvriendelijk en intuïtief, waardoor je er goed mee uit de voeten kunt, ook al heb je nog niet zoveel ervaring met contentmanagementsystemen. Door de naadloze integratie met de andere Hubs van HubSpot creëer je eenvoudig een gepersonaliseerde ervaring voor je websitebezoekers. Daarnaast is het HubSpot CMS een compleet pakket voor jouw website: van veilige hosting en uitstekende support (24/7!) tot drag-and-drop bewerking en dynamische content.

In eerste instantie kun je gratis beginnen met het HubSpot CMS, maar er zijn ook diverse betaalde pakketten beschikbaar die extra mogelijkheden bieden voor organisaties die daarnaar op zoek zijn.

Andere contentmanagementsystemen

CMS Hub is natuurlijk niet het enige contentmanagementsysteem waar je uit kunt kiezen. Een aantal bekende systemen zijn bijvoorbeeld WordPress, Drupal, Joomla, Contentful en Sitecore. Ieder CMS heeft zo zijn voor- en nadelen en bevindt zich in verschillende prijssegmenten. Dan kom je direct tot het volgende punt: waar moet je rekening mee houden bij het kiezen van een CMS? In onze blog “Welk CMS kiezen: bepaal welk CMS bij jouw organisatie past” lees je over drie belangrijke criteria bij het maken van je keuze.

HubSpot CMS vs. andere contentmanagementsystemen - wordpress

Makkelijk beheerbare website met een optimale conversie

Waar het HubSpot CMS écht uitblinkt ten opzichte van een CMS als WordPress, is het gebruiksgemak en de naadloze integraties met marketing en sales. 

HubSpot is namelijk in de basis een marketing & sales platform dat bekend staat om de oneindige mogelijkheden en het intuïtieve gebruik. CMS Hub sluit daar ongekend goed bij aan. Door de naadloze integraties tussen alle Hubs van HubSpot, zorg je voor een gestroomlijnd proces van je marketing en sales. Je website personaliseer je gericht op je bezoeker door data in het CRM te gebruiken en je biedt je bezoekers de mogelijkheid om direct afspraken in te plannen in de agenda van jouw salesteam. Zo bedien je jouw bezoekers optimaal op basis van de fase waar zij zich bevinden in de klantreis en zorg je dus voor een hogere conversie. 

Overtuigd van het HubSpot CMS?

Wil je weten hoe andere organisaties het gebruiksgemak van het HubSpot CMS hebben ervaren? Lees dan de case study van onze klant Contiweb.

Wil je liever direct weten hoe het HubSpot CMS toepasbaar is in jouw situatie? Plan dan vrijblijvend een demo in.