Hoe je het beste resultaat uit jouw LinkedIn Pulse blog haalt

LinkedIn

LinkedIn_PulseVeel mensen gebruiken LinkedIn enkel als hun online visitekaartje. En daar is het zeker ideaal voor. Maar LinkedIn biedt gebruikers inmiddels al veel meer. Denk aan het volgen van en deelnemen aan LinkedIn groepen, het beheren van een LinkedIn company page en het delen van content in je status update. Een tijdje geleden introduceerde LinkedIn ook nog een nieuw blogplatform: LinkedIn Pulse.

Weet jij al wat LinkedIn Pulse is en hoe je hier het beste resultaat mee behaalt? Sla deze blog dan even over. Voor iedereen die dat nog niet weet: je leest het in dit artikel.

LinkedIn Pulse

Het platform Pulse maakt het mogelijk om blogartikelen te publiceren en promoten via jouw LinkedIn account. Zodra jij een blog op deze manier publiceert, krijgen al jouw LinkedIn connecties hier een melding van. Uiteraard is jouw LinkedIn blog voor iedereen zichtbaar. Zo wordt het artikel toegevoegd aan jouw LinkedIn profiel en verschijnt het in het nieuwsoverzicht van Pulse.

Het beste resultaat

Het plaatsen van een blog via LinkedIn Pulse is niet zo ingewikkeld. Dit werkt hetzelfde als het inplannen van een blog via bijvoorbeeld HubSpot of een ander CMS. Na het plaatsen van jouw blog, kun je bijhouden hoeveel views, likes en reacties het oplevert. Door te klikken op ‘Views stats’ vind je nog uitgebreidere statistieken, zoals demografische gegevens van je lezers. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw blog een groot publiek trekt?

Ik geef je wat tips:

1.    Doe onderzoek naar het onderwerp

Ga niet aan de slag met een blogartikel zonder eerst onderzoek te doen naar het onderwerp. Bekijk waar anderen over hebben geschreven en kom erachter wat jouw doelgroep interessant vindt. Schrijf niet een stuk met dezelfde inhoud, want dan creëer je dubbele content en dat zal mensen (en zoekmachines) niet aanspreken. Je kunt wel over hetzelfde onderwerp schrijven, maar geef er dan een andere draai aan of ga dieper in op andere zaken.

2.    Voorkom spelfouten

Ben je geen ervaren schrijver? Overweeg dan om jouw content door een professionele tekstschrijver te laten controleren of geheel te laten schrijven. Zo weet je zeker dat jouw post geen schrijf- of spelfouten bevat. Een blogartikel met taalmissers wordt niet serieus genomen. Bovendien versterkt een goede tekstschrijver de tekst door de juiste taal, zinsopbouw en stijl te gebruiken.

3.    Bedenk een overtuigende titel

De titel moet mensen overtuigen, net zoals bij elk blogartikel. Je hebt maar enkele seconden om jouw lezer aan de haak te slaan. Spreekt jouw blogtitel mensen niet aan, dan is de kans klein dat ze verder lezen.

4.    Voeg een passende afbeelding toe

Bij elk LinkedIn Pulse blog kun je een afbeelding toevoegen. Maak hier altijd gebruik van en blaas meer leven in jouw blog. De juiste afmetingen zijn 698 pixels bij 400 pixels. Check wel altijd even of je een afbeelding mag gebruiken in verband met auteursrechten.

5.     Maak gebruik van tags

Bij elk Pulse artikel mag je drie tags toevoegen. Deze helpen om de vindbaarheid van jouw blog te vergroten. Je kunt nu enkel uit Engelse termen kiezen, maar maak hier zeker gebruik van. Blogs met dezelfde tags worden gebundeld en vallen onder een overkoepelend thema. Mensen die het betreffende thema in de gaten houden, komen jouw blog – mits relevant en interessant gevonden door LinkedIn - dan ook tegen.

6.    Promoot jouw blog via social media

Het artikel plaats je op LinkedIn dus daar komt het al flink onder de aandacht. Maar je kunt natuurlijk ook gebruik maken van jouw andere social media accounts. Deel de Pulse URL op onder andere Facebook, Twitter en Google+ en verkrijg meer blogviews.

Enthousiast om direct aan de slag te gaan? Zorg er dan wel voor dat jouw LinkedIn op de Engelse taal staat ingesteld, anders is de Pulse tool nog niet zichtbaar.

Meer weten over Inbound Marketing? Download dan onderstaande whitepaper: