- Home /
- Kennis delen doen we graag /
- Website inspiratie nodig? 3 voorbeelden van goede B2B websites

Een website is de spil in elke moderne marketingstrategie: het fungeert als de hub voor al je digitale kanalen en is de centrale plek voor al je content. Vanuit deze hub heb je de kans om je zorgvuldig verworven traffic te converteren naar waardevolle leads. Dan moet je website natuurlijk wel geoptimaliseerd zijn voor leadgeneratie. Ter inspiratie laat ik je in dit blogartikel drie voorbeelden zien van goede moderne B2B websites.
Heembouw: merk-, content- en leadgeneratie strategie komen samen


Kewill: compacte en visuele weergave van informatie


Exact Online: potentiële klanten adviseren en converteren

te zijn door haar kennis te delen in webinars en een uitgebreid kennisplatform met blogs, whitepapers, infographics en e-books. Exact Online heeft goed begrepen dat moderne marketing draait om het helpen en adviseren van een
(potentiële) klant en deze website is daar goed op ingericht. Meer links tussen de website en het kennisplatform zou bezoekers nog beter kunnen ondersteunen in hun beslissingsproces.
Wat hebben deze websites gemeen?
Wat maakt deze websites nou goede voorbeelden? Ze hebben allemaal een aantal belangrijke eigenschappen van een goede moderne B2B website:
- De websites hebben een aantrekkelijke vormgeving met een consistente stijl, veel visuele aspecten en gebruiksvriendelijke navigatie;
- Ze bieden bezoekers interessante en vooral relevante content in de vorm van webteksten, blogartikelen, whitepapers etc. om bezoekers te ondersteunen in het beslissingsproces;
- Vervolgens triggeren de CTA’s op de websites de bezoekers om hun contactgegevens achter te laten om zo deze bezoekers te converteren naar leads.